امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
43,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گنج گمشده

کتاب گنج گمشده، نوشته‌ی زهره صبوری‌ فرد می‌باشد و انتشارت مانیان آن را به چاپ رسانده است. این کتاب راهنمایی‌ست برای شناخت ضمیر ناخودآگاه. این کتاب توضیح می‌دهد که برقراری ارتباط مؤثر با ضمیر ناخودآگاه، تا چه اندازه می‌تواند در کیفیت زندگی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. نویسنده باور دارد که تحقق آرزوها در گرو باور به توانایی‌های فردی است و با ایمان راسخ، دستیابی به هر موفقیتی امکان‌پذیر خواهد بود. این کتاب روانشناختی به مخاطب کمک می‌کند تا ضمیر ناخودآگاه خود را درک کرده و رشد فردی را تجربه نماید.

بسیاری از رفتارها و اعمال از ضمیر ناخودآگاه نشأت می‌گیرد. با این حال بیشتر افراد در این خصوص آگاهی ندارند و به همین خاطر با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند. زهره صبوری‌ فرد در کتاب گنج گمشده، سراغ این موضوع رفته و به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا با شناخت ضمیر ناخودآگاه، استعداهای خود را شکوفا کنند.

بخشی از کتاب گنج گمشده

اگر در زندگی خود آرامش و صبر نداشته باشیم، نمی‌توانیم آنطور که شایسته است در زندگی‌مان رفتار کنیم چون عجله و شتاب در کارها گاهی اوقات نتایج عکس می‌دهد.

صبر داشتن و رعایت تقدم امور و حل کردن تک‌تک مشکلات با آرامش و دید باز نتیجه‌ی بهتری در بردارد، تا اینکه ما وقتی به مشکلی بر می‌خوریم با دستپاچگی و بی‌حوصله‌گی و شتاب بخواهیم آن مشکل را حل نمائیم.

قطعاً مشکل که حل نمی‌شود هیچ شاید بدتر هم بشود. چون وقتی در مقابل مسئله‌ای یا مشکلی شتاب داشته باشیم تصمیم‌های غلطی صورت می‌گیرد و از روی خرد و عقل و احساس تصمیم درست نمی‌گیریم؛ چون فقط می‌خواهیم بار سنگین به نام مشکل را از دوش خود برداریم.

اما اگر با صبر و توکل و حوصله به خرج دادن و آرامش روحی و روانی به حل مشکلی که برایمان پیش آمده برخورد کنیم و پذیرش درونی خودمان را وسیع کرده و هوشیارانه با مسئله برخورد کنیم آن وقت است که آسایش و آرامش ما را در پی خواهد داشت. بعضی از مسائل را زمان حل خواهد کرد. پس با صبر و توکل و آرامش می‌توانیم بازگشت به خودمان را که همان فهم و درک درست از مسائل اطرافمان است ذهنمان را برای پذیرش بهتر و اصولی‌تر آماده کنیم و به آن اجازه ندهیم که با شتاب بخواهد به ما فرمان اجرا بدهد

صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫‬‭BF۱۴۵
دیویی :
‫‬‭۱۵۰
کتابشناسی ملی :
7553555
شابک :
978-622-7611-35-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه گنج گمشده