امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانستنی‌هایی درباره یونان باستان

کتاب دانستنی‌هایی درباره یونان باستان  نوشته بلیندا وبر  و ترجمه شده توسط لیلا واعظ زاده مقدس توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره قبایل یونان اولیه، نحوه شکل‌گیری اولین قبایل یونایی، تشکیل کشور یکپارچه یونان،  اولین فرمانروایان یونانی، اسطوره‌ها و افسانه‌های یونانی، الهه‌ها و خدایان یونانی، سرگرمی‌های یونان قدیم، جنگ‌ها و کشورگشایی‌های یونان قدیم، زندگی عامه مردم، اندیشمندان یونانی و سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آن ها می‌افزاید.

گزیده کتاب دانستنی‌هایی درباره یونان باستان

یونانیان اولیه

نخستین افرادی که حدود 4000 سال پیش در یونان زندگی می‌کردند. همان شکارچیان عصر حجر بودند. آن‌ها برای یافتن غذا از جایی به جایی دیگر می‌رفتند. هنگامی که مردم کشت‌کردن در زمین را آموختند محصولاتی را پرورش دادند و در همان محل ماندند.گروه‌های کوچکی از افراد می‌توانستند با خوشی در کنار یک زندگی کنند بی‌آن که در مورد یافتن غذا نگران باشند. تمدن‌های اولیه در جزایر سایکد واقع در دریای ژه به وجود آمد. مینوآنس‌ها در جزیره‌کرت ساکن شدند.

قصر کنوسوس

مینوآنس‌ها، دیوارهای این قصر را که در جزیره‌ی کرت قرار داشت، با نقاشی‌هایی زیبا تزیین کردند. آن‌ها اغلب جانورانی را نقاشی می‌کردند که می‌توانستند از جزیره آن‌ها را ببینند؛ از قبیل، دولفین و ماهی...

صفحات کتاب :
32
دیویی :
1390د384و938
کتابشناسی ملی :
2302882
شابک :
978-964-02-1490-9
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه دانستنی هایی درباره ی یونان باستان