امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانستنی هایی درباره مومیایی ها

کتاب دانستنی‌هایی درباره مومیایی‌ها نوشته فیلیپ استیل و ترجمه شده توسط افشین صُنعی توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره اهرام مصر و مقبره مومیایی‌ها، مردم مصر، پادشاهان مصری که فراعنه نام داشتند، مرگ، خاکسپاری و مومیایی کردن فراعنه، مقبره مومیایی‌ها و گنجینه‌هایی که همراه فراعنه دفن می‌شدندو سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی مانند انواع حیوانات و گیاهان، موضوعات مختلف مربوط به گذشته مثل مومیایی‌ها و اعصار تاریخی زمین و غیره اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آن ها می‌افزاید.

گزیده کتاب دانستنی هایی درباره مومیایی ها

یک مقبره پنهان

تصور کنید شخصی را که هزاران سال پیش مرده است، باز می‌کنید. به تاریکی آن چشم می‌دوزید. آیا طلایی در آن می‌درخشد؟ شمعی روشن می‌کنید. گنجینه‌ای اتاقک را فراگرفته است. اتاق‌های دیگری هم وجود دارد. امیدوارید در یکی از آنها تابوت فرعون_ یکی از شاهان مصر باستان_ را کشف کنید. درون تابوت چه خواهید یافت؟ اسکلتی در حال متلاشی شدن؟ شاید این طور نباشد. از جسد فراعنه به روش ویژه‌ای نگهداری می‌شد تا برای ابد باقی بماند.

چهره یک مومیایی

به «ستی‌آی» که یکی از پادشاهان مصری است. نگاه کنید او3200سال قبل مرد! پس از مرگ، بدنش را مومیایی کردند تا کاملا سالم بماند. گاه برخی جسدها با خشک شدن در شن یا منجمد شدن در یخ، به طور طبیعی مومیایی می‌شوند. اما مصریان باستان خودشان جسدها را مومیایی می‌کردند.

سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
32
کنگره :
1385 5الف8م/DT62
دیویی :
30932_393[ج]
کتابشناسی ملی :
م84_41141
شابک :
978-964-02-0853-3

کتاب های مشابه دانستنی هایی درباره مومیایی ها