امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانستنی هایی درباره ی دایناسورها

کتاب دانستنی‌هایی درباره‌ی دایناسورها نوشته کریستوفر مینارد و ترجمه شده توسط فاطمه ابراهیم زاده توسط انتشارات کتاب‌های پروانه (به‌نشر کودک) تهیه و منتشر شده است. این کتاب اطلاعات مفیدی درباره تخم‌گذاری دایناسورها، انواع دایناسورها، شیوه زندگی‌ دایناسورها‌، علت نابودی‌آنان، پیدایش و کشف فسیل دایناسورها و سایر اطلاعات جذابی که ممکن است برای کودک یا نوجوان ایجاد سوال بکند را ارائه می‌دهد.

مجموعه کتاب‌های دانستنی‌ها، کتاب‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان است که در حیطه موضوعات مختلف زیست‌‌شناسی و تاریخی اطلاعات علمی و مفیدی را  در قالب متن‌های کوتاه و به زبان روان شیرین و جذاب به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. مصور بودن این کتاب‌ها بر جذابیت آنها می‌افزاید.

گزیده کتاب دانستنی هایی درباره ی دایناسورها

بچه دایناسورها

این دایناسور مادر که «مایاسورا» نام دارد. هفته‌هاست. در حال مراقبت از تخم‌هایش می‌باشد. اکنون بچه‌ها یکی یکی پوسته تخم را شکافته و از آن بیرون می‌آیند و در لانه بزرگشان شروع به لولیدن در یکدیگر می‌کنند. بعضی از این بچه‌ دایناسورها روی پا می‌ایستند تا گیاهان پوسیده‌ای را که تاکنون آن ها را گرم نگه داشته است. بجوند. برخی دیگر با دقت چشم به بیرون لانه می‌دوزند تا برای نخستین بار دنیای75 میلیون سال پیش را نظاره کنند.

حمله‌کنندگان به لانه

اغلب اوقات دایناسورهای کوچک و تیزرو همانند «ترودون‌ها»ها که به صورت گروهی شکار می‌کنند. تخم‌های بدون مراقبت را می‌ربایند.

صفحات کتاب :
32
کنگره :
1384 95م2د/QE862
دیویی :
567[ج]/9
کتابشناسی ملی :
م84_41144
شابک :
978-964-02-0857-1
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه دانستنی هایی درباره ی دایناسورها