نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منظومه

کتاب منظومه نوشته سرکار خانم سعیده ابراهیمی شادمهر منتشر شده در نشر متخصصان است.این اثر مجموعه ای از اشعار و دلنوشته های عاشقانه می باشد . مطالعه ی این کتاب به علاقه مندان شعر پیشنهاد می شود.

شعر می تواند عرصه ای وسیع برای بیان احساس باشد و عشق حسی موزون است که در محفظهء کلام اهنگین به خوبی گنجانده می شود ‌.

گزیده کتاب منظومه

در گوشه ای نشسته بود زنی تنها و می اندیشید که چگونه اغاز کند . او همیشه در شروع همه چیز ناتوان بود. در واقع شروع خیلی سخت تر از پایان است زیرا پایان ناخواسته و گاهی ندانسته رخ می دهد اما اغاز را باید خواست و زیبا ساخت اغاز و پایان تفاوت تولد و مرگ است ، تفاوت اشنایی و جدایی. یا شاید مثل خواندن یک کتاب است که با ذوق شروع می شود تا از پیوستگی ورق زدن ها به ناچار به انتها برسد. هر چند در زندگی من همه چیز بی مقدمه اتفاق می افتد. الان که می خواهم برای کتابم مقدمه ای بنویسم از خودم پرسیدم چه چیزی در زندگی من با مقدمه بوده که این کتاب باشد.

اما برای شروع باید بگویم این کتاب مجموعه ایست از احساسات موزون و منظم که در نتیجه ی درگیر شدن حواس با افکار و رنگ قلب ایجاد شده. وقتی انچه دیده، شنیده و تجربه کرده ام در کلبه ی ذهنم می چرخد و غوغا به پا می کند تفکرات شکل کلام می یابند، کلامی که در قلب جان می گیرد تا در قالب هایی دلنشین موجب رقص قلم و راهی دل کاغذ شود در انتها می بینم این شعر من است ، گاهی دلتنگ و مغموم، گاهی شاد و شفاف . به نطر من خاطرات و تجربیات بر قلب اثر می گذارند و ان را صیقل می دهند ، گفتن یا نوشتن ان ها باعث می شود با قلب اشنا شویم . اینکه چگونه عاشق شدم ، چرا و کی، دغدغه ها، دلتنگی ها یا ذوق زدگی هنگام دیدارها چیزیست که نشان می دهد قلب من الان چه شکلی به خودش گرفته مثلا بعضی اوقات قلب از عمق دلتنگی به خودش می پیچد مثل یک مار که می خواهد پوست بیاندازد ، از گنجایش پوششی که بر ان تنیده شده ازرده و خواهان وسعت یافتن است اما نمی داند کجا جاری شود در همین حین دست به قلم رفته، روایت می کند وصف قلب را. گاهی اشفتگی از سر شادیست ، حسی مانند حال خوش نوشیدن اب پس از کلی تشنگی اگر چه وضعیت قلب در چنین اوضاعی توصیف ناشدنیست اما طلیعه ای از نور ان می تواند به کاغذ بتابد . شعر زبان قلب است. 

صفحات کتاب :
105
کنگره :
PIR۸۳۳۴
دیویی :
‭۸‮فا‬۱/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
9409323
شابک :
9786222925352
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه منظومه