امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مشکلات زناشویی زوجین"شناخت اعتیاد جنسی"

کتاب مشکلات زناشویی زوجین، اثر زیبا متولی امامی؛ در هجده فصل به نگارش درآمده و به مضوعات و عناوینی نظیر؛ «مشکلات زناشویی، زندگی با یک معتاد جنسی، عدم قبول مسوولیت، درک شرایط، رفتارهای مخرب، گوشه‌گیری، اولین اقدام، رابطه‌ی زناشویی، منافع زوج درمانی» و غیره پرداخته که به بررسی و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب مشکلات زناشویی زوجین"شناخت اعتیاد جنسی"

فصل نهم: منافع زوج‌درمانی
وقتی در روابط زناشویی خیانت یکی از همسران آشکار می‌شود اولین سوالی که برای فرد خیانت دیده ایجاد می‌شود این است که آیا به این رابطه ادامه دهد یا خیر؟
آیا آنها باید بلافاصله به جلسات زوج‌درمانی بروند؟ از نظر من خیر. بعد از حضور در جلسه زوج‌درمانی که اعتیاد جنسی یکی از همسران مشخص شد، بهتر است در جلسات درمانی فردی شرکت و هر کدام درمان مخصوص خود را داشته باشند.

در مراحل اولیه کشف خیانت جنسی و بحران مربوط به آن، زوج‌درمانی راه حل خوبی نیست.
همسران در اعتیاد جنسی طرف مقابل مقصر نیستند
نوع رابطه‌ی همسران موجب بروز اعتیاد جنسی نیست و معمولاً دلایل دیگری وجود دارد. علت اعتیاد جنسی ممکن است به زمان‌های گذشته مربوط باشد. در بسیاری از موارد همسران این افراد هیچ نقشی در رفتارهای غیراخلاقی آن ها ندارند و آن ها به دلیل اختلال شخصیت (مرزی، خودشیفته، ضداجتماعی)، ژنتیک و تجارب خود دچار این اختلال شده‌اند. 
در زوج‌درمانی هدف اصلی درمان اعتیاد جنسی فراموش می‌شود
در زوج‌درمانی به مشکلات ارتباطی بین همسران، مسایل صمیمیت و آسیب‌پذیری افراد و مهارت‌های ارتباطی پرداخته می‌شود. بدون شک مشکلاتی که در روابط زوجین ایجاد می‌شود نیاز به درمان دارد اما در این شرایط هدف نحوه‌ی برخورد با فرد خیانت‌کار و حل این مشکل است (در مراحل اولیه زوج‌درمانی مفیدتر است). 
از آنجا که احساسات همسر خود خیانت دیده در این شرایط به شدت جریحه‌دار شده و زندگی آن ها در معرض تهدید است، توجه به این مساله در اولویت درمانی قرار دارد.. .

صفحات کتاب :
110
کنگره :
‏‫‭RC۵۶۰
دیویی :
‏‫‭۶۱۶/۸۵۸۳‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۷۳۴۶۱۹
شابک :
‏‫‭978-622-8091-88-4
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه مشکلات زناشویی زوجین