امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زوج ذهن آگاه 

مشکل اینجاست: ما با مهارت‌های رابطه‌ای که نیاز داریم به دنیا نمی‌آییم. این مهارت‌ها درست مثل یک زبان جدید یا یک ساز موسیقی باید یاد گرفته و تمرین شوند. یک رابطه مستحکم به طور اتفاقی به وجود نمی‌آید. پرورش یک رابطه به تمرین آگاهانه و هدفمند نیاز دارد. خبر خوب این است که مهارت‌هایی وجود دارند که می‌توانند روابط را به طور واقعی متحول کنند.

کتاب زوج ذهن آگاه، اثر کریک لمبرت و دبی لمبرت؛ ۵2 راهکار هفتگی برای رسیدن به عشق واقعی و صمیمیت را به مخاطبان ارائه می‌دهد که شامل عناوینی نظیر؛ "1. یاد بگیرید چگونه همدلی کنید، 2. عشق را غیرکلامی در میان بگذارید، 3. چشم‌انداز رابطه خود را بسازید، 4. قرار هفتگی داشته باشید، 5. اعتماد سازی، 6. تعطیلات را استرس‌زدایی کنید، 7. با ظرافت در مورد مسائل مربوط به وزن صحبت کنید، 8. درخواست کنید؛ درخواست‌ها شما را فراتر از خواسته‌ها می‌برند، 9. تغییر سبک زندگی؛ گاهی اوقات به تنهایی ادامه دهید، 10. زبان‌ عشق خود را بیاموزید، 11. مراسم قدردانی" و غیره می‌باشد که به بررسی و تحلیل آن‌ها می‌پردازد.

گزیده کتاب زوج ذهن آگاه

4. قرار هفتگی داشته باشید

«فقدان ارتباط، کلید شکست هر رابطه موفقی است». (پپا)
بیایید با آن روبه رو شویم. زندگی ما خیلی شلوغ است. مملو از فعالیت ها و خواسته‌های زیادی هست و در نتیجه ما اغلب در ارتباط با جزئیات و مسائل مهم با یکدیگر شکست می‌خوریم. در طول زمان، ما شروع به احساس جدایی از یکدیگر می‌کنیم. همان چیزهایی که ما را از هم دور می‌کند؛ کار، بچه‌ها، ورزش کردن، ارتباط با دوستان و خانواده، همان چیزهایی هستند که باید در مورد آن ها ارتباط برقرار کنیم. مکالمه‌های از دست رفته زمینه‌ای برای ایجاد رنجش و سوءتفاهم می‌شود. زوج ها گاهی اوقات هفته‌ها را بدون گفت‌وگو درباره فعالیت های روزانه زندگی‌شان و حتی مسائل مهمتری مثل اینکه رابطه‌شان چه طور است، می‌گذرانند. این نکته به سادگی این است که یک ساعت در هفته برای رابطه با هم برنامه‌ریزی کنید، که در طی آن با هم گفت‌وگو دارید و به نتیجه می‌رسید. هر هفته، زمان مقدسی را برای صحبت در مورد رابطه خود و چگونگی آن در هفت روز گذشته اختصاص دهید. قرار هفتگی به زوج ها کمک می‌کند تا در ارتباط باشند و از مسائل مهم، رویدادها و قدردانی‌ها مطلع شوند. این یکی از مهمترین فعالیت ها در یک رابطه سالم و همچنین یکی از کم اجراترین‌هاست.
تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که آن را امتحان کنید!

قرار هفتگی خود را تمرین کنید
این پیشنهادها را برای ساختاردهی قرارتان امتحان کنید:
1. زمان و مکانی را انتخاب کنید که برای هر دوی شما احساس آرامش و راحتی داشته باشد. اگر بچه دارید، شاید وقت خود را برای عصر، بعد از خواب، یا آخر هفته‌ها که بچه‌ها مشغول انجام فعالیت هستند، برنامه‌ریزی کنید.
زمانی را برنامه‌ریزی کنید که کمترین مزاحمت را داشته باشید.. .

صفحات کتاب :
180
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭HQ۷۳۴‬‬
دیویی :
‏‫۶۴۶/۷۸‭‬
کتابشناسی ملی :
۹۷۲۳۰۷۵
شابک :
978-622-8091-86-0
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه زوج ذهن آگاه