کتاب تربیت دیدگاه pdf

گفتارهایی در نبیین نحوه مواجهه انسان با عالم هستی و خویشتن

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تربیت دیدگاه 

کتاب تربیت دیدگاه نوشته مسعود عالی می‌باشد و انتشارات سدید آن را به چاپ رسانده است. این کتاب، گفتارهایی در تبیین نحوۀ مواجهۀ انسان با عالم هستی و خویشتن است.

کتاب تربیت دیدگاه در ۶ گفتار به تبیین نحوۀ مواجهۀ انسان با عالم هستی و چگونگی تعامل با خود پرداخته است. این کتاب در واقع سخنرانی‌های حجت‌الاسلام مسعود عالی در جلساتی با جوانان در هیئت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق با موضوع تربیت نگاه است که حاصل آن را هیئت میثاق با شهدا گردآوری و در قالب کتاب حاضر منتشر کرده است.

نویسنده در این کتاب تأکید می‌کند که موضع‌گیری‌ها و رفتارهای هرکس در رابطه با خدا، انسان‌های دیگر، عالم هستی و پیرامونش، همه بر اساس ساختار و شخصیت درون و به تعبیر قرآن «شاکلۀ او» رقم می‌خورد و یکی از عناصر مهم هویت و شاکلۀ باطنی ما، جهان‌‌بینی و نوع نگاهی است که به عالم و آدم داریم و نتیجه می‌گیرد که نوع نگاه ما، سنگ زیرین بنای شخصیت ماست که تربیت و اصلاح آن، رشد و اصلاح لایه‌ها و مراتب وجودی ما را به دنبال دارد.

بخشی از کتاب تربیت دیدگاه

عالم دنیا جلسه امتحان برای بهشت رفتن است. جلسه امتحان هم همیشه سختی خودش را دارد، رنج و مشکلات دارد، پس از عالم دنیا توقع اینکه آدم در آن سختی نکشد برنجی نبیند نباید داشت ...
بی جهت کسی چیزی گیرش نمی آید. در هر حال بلاها، سختی‌ها و مشکلات لازمه عالم دنیاست.عالم دنیا با همین ابتلائات عالم دنیاست. کسی نباید از دنیا توقع بهشت داشته باشد کسی توقع نداشته باشد که در این دنیا سختی نبیند. آدم موفق کسی است که با دنیا مشکل ندارد هر چند در دنیا مشکل دارد.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
180
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۱۷/۸‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۲
کتابشناسی ملی :
6050739
شابک :
9786226018234

کتاب های مشابه تربیت دیدگاه