امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
58,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونگی آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان

کتاب چگونگی آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان نوشته لینچ شارلوت و جولیا کید و به ترجمه نرگس لطفی می‌باشد. ناشر کتاب انتشارات برگ و باد است. کتاب چگونگی آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان افراد حرفه‌ای که با کودکان پیش‌دبستانی کار می‌کنند و والدین، مراقبان یا آموزگاران آن ها را مخاطب قرار داده است.

برای استفاده در خانه، زمین بازی و مراکز مراقبت راهنمای ارزشمندی است که چارچوبی برای بنا نهادن فعالیت‌ها فراهم می‌آورد. به طور خاص برای افرادی که در این گروه سنی تازه‌کار هستند یا وارد حوزه‌ی تخصص شده‌اند قابل توجه است.

گزیده کتاب چگونگی آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان

ارتباط میان دو نفر سوای از حرف زدن شامل نگاه کردن به یکدیگر و برقراری تماس چشمی است. برقراری و حفظ تماس چشمی مناسب یک مهارت اجتماعی مهم است. نگاه کردن به چهره فردی که سخن می‌گوید به واسطه حالات چهره، وضعیت بدن، الگوهای لب و اشارات، اطلاعاتی در مورد زبان می‌دهد. بچه‌های خیلی کوچک که مشکل ارتباطی دارند، تماس چشمی ناپایدار دارند. این ممکن است موجب گسستگی ارتباط شود، چراکه ممکن است والدین این پیام را دریافت کنند که کودک علاقمند به برقراری ارتباط نیست.

با هم نگاه کردن به محیط، بخش مهم دیگری از ارتباط است. کودک به اشیا نگاه می‌کند؛ والد نگاه او را دنبال می‌کند و نظر می‌دهد. این شروع گفتگو و نوبتی حرف زدن است. این مهارت‌های اولیه ارتباطی در تمام بچه‌ها به راحتی توسعه نمی‌یابد و ممکن است نیاز به تشویق بیشتری باشد.

شابک :
9786228091839
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
220
کنگره :
3207\303
کتابشناسی ملی :
9695978

کتاب های مشابه چگونگی آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان