نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحلیل مودال کاربردی 

کتاب تحلیل مودال کاربردی نوشته پیتر اویتبایل و ترجمه محمدرضا نجفی می‌باشد که انتشارات دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) آن را به چاپ رسانده است. درس تحلیل مودال به عنوان یکی از درس های تخصصی در بسیاری از رشته گرایش های فنی و مهندسی (مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا و ...) ارائه می شود و کاربرد فراوانی در صنعت و مباحث دینامیک سازه ای دارد.

نویسنده این کتاب پیتر اویتبایل استاد دانشگاه ماساچوست امریکا است که نتیجه تجربیات سی ساله خود در زمینه تحلیل مودال را با سبکی روان، جذاب و منحصر به فرد در قالب یک کتاب به جامعه علمی ارائه نموده است. تمایز اصلی کتاب حاضر با سایر کتاب های مربوط به تحلیل مودال این است که به دور از مباحث عمیق نظری و فرمول های متعدد، بر جنبه عملی و بکارگیری آموخته های علمی تمرکز نموده است و تلاش کرده تا با زبانی ساده و روان، مباحث سنگین تحلیل ارتعاشات را به مخاطب بفهماند. به همین دلیل می توان گفت کتاب حاضر برای دانشجویان و پژوهشگرانی که با مباحث آکوستیک، ارتعاشات و دینامیک سازه آشنا شده و می خواهند مفاهیم فیزیکی و کاربردی این علوم و تحلیل مودال را درک نمایند، بسیار مفید است و برای علاقمندان به مباحث تئوری نیز می تواند به منظور تعمیق علمی، در کنار سایر منابع تحلیل مودال مورد استفاده قرار گیرد.

در ترجمه این کتاب سعی شده است که مطلب به زبان فارسی روان و بعضا با استفاده از معادل های جدید فارسی، آورده شود. تمامی تصویرها و محتویات کتاب نیاز مورد ترجمه قرار گرفته تا هیچ گونه ابهامی برای مخاطب ایجاد نکند. امید است اساتید، دانشجویان و پژوهشگران گرامی، با ارائه نقد و نظرات ارزشمندشان موجب غنا و وسعت این کتاب گردند و انشاالله با کشف راه های میانبر و تعمیق در مسائل، مرضی پروردگار واقع شود.

بخشی از کتاب تحلیل مودال کاربردی

تمامی سازه ها و سیستم ها در شرایط عملیاتی نسبت به تحریک ها، وکنش نشان می دهند. بارگذاری ها معمولاً فقط به صورت استاتیکی نیستند.

تقریباً هماه سازه ها در معرض بارهای دینامیکی و استاتیکی قرار دارند و این بارهای دینامیکی هستند که موردتوجه مهندسان مکانیک و ارتعاشات قرار می گیرند. این تحریک ها ممکن است منجر به پاسخ هایی شوند که برای عملیات مورد انتظار از سازه، مناسب نباشند. در این حالت مهندس می بایست عاملی که باعث کاهش و یا حذف پاسخ نامطلوب سازه شود را شناسایی نماید. بعضی مواقع درصورتی که علت پاسخ نامطلوب، ناشناخته باشد، این موضوع بسیار سخت خواهد بود.

کتابشناسی ملی :
9657346
شابک :
‏‫‭978-622-286-238-1‬‬
سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
636
کنگره :
‏‫‭TA۶۵۴/۱۵
دیویی :
‏‫‭۶۲۴/۱۷۱

کتاب های مشابه تحلیل مودال کاربردی