امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
نظر شما چیست؟

معرفی ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی (56)

ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی (56) یک نشریه تخصصی ویژه متخصص حوزه بهداشت، پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و نیز فعالان حوزه مهندسی پزشکی، وارد کنندگان و تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی است.

این نشریه تخصصی مطالب به روز فناوری‌های پزشکی و داروسازی و همچنین نکات و اتفاقات عرصه بهداشت و درمان مثل همایش ها جلسات و غیره را در بر می‌گیرد.

گزیده ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی (56)

غذا دارو و تجهیزات پزشکی یکی از حوزه‌های حساس و راهبردی دولت است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمامداری آن را به عهده دارد، تقریبا در تمامی کشورهای دنیا، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین حوزه‌های حکمرانی به شمار می‌رود.

در اواخر دهه80 به دلیل اهمیت این حوزه، سازمان غذا و دارو در کشورمان تشکیل شد و حوزه تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز، که مستقل اداره می‌شد، به این سازمان ملحق شد، در طول این سال‌ها، سازمان غذا و دارو بدون داشتن اساسنامه، که مشکلات زیادی برایش ایجاد کرده به انجام وظایف خود پرداخته است، الحاق تجهیزات پزشکی به حوزه دارو، شاید یکی از بی‌مطالعه‌ترین اقداماتی بود که انجام شد. در نظر نگرفتن زیرساخت لازم و نداشتن همگونی این بخش با دارو، تنها موجب محدود نگهداشتن این حوزهف محدودیت در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی به دلیل الزام به همگون کردن آن با حوزه دارو شد. در صورتی که این دو حوزه کاملا نامتجانس هستند.

صفحات کتاب :
77
کتابشناسی ملی :
56
سال نشر :
1403
قیمت نسخه چاپی :
2000000

کتاب های مشابه ماهنامه توسعه فناوری های نوین پزشکی (56)