نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از پس ابر

کتاب از پس ابر نوشته محمدرضا بایرامی و تصویرگری هاجر سلیمی‌نمین است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. موضوع  این کتاب، داستان های مذهبی و تاریخی است و برای کودکان ۱۲ سال به بالا نوشته شده است.

این کتاب کودکان را با زندگی امام یازدهم؛ امام حسن عسکری (ع) آشنا می‌کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده‌ترین شبکهٔ کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. 

گزیده کتاب از پس ابر

خلیفه داد زد: «ساکت باش! آیا نشنیده‌ای که وقتی حسن عسگری به دنیا آمد، پدرش گفت به زودی خداوند حجتش را به واسطۀ این فرزندم به مردم عطا خواهد کرد؟ »چرا قربان! اگر این حجتی که از آن سخن به میان آمده است، به دنیا بیاید چی؟ آنوقت همۀ شما را از دروازه های شهر آویزان می کنم.چه اتفاقی افتاده است که خلیفۀ مسلمین چنین تصوری پیدا کرده‌اند؟خلیفه با سرعت به طرف ابن اخرس رفت، طوری که او ترسید.

پاهایش را روی زمین محکم کرد تا از ضربه‌ای که می‌خورد، به زمین نیفتد؛ امّاخلیفه، قصد زدن نداشت. فقط دستش را بالا آورد و انگشت اشارهاش را به12حالت تهدیدآمیز، جلوی ابن اخرس تکان داد. تو را فرماندۀ جاسوسان کردم که به من خبر بدهی یا از من خبر بگیری؟این زنی که به خانۀ علی بن محمد آمده کیست؟خیال ابن اخرس کمی راحت شد. گفت: «حضرت خلیفه نباید نگران باشند. ابوالحسن، فقط کنیزی خریده است. »                                                               فقط همین؟
 آری مولای من!
به یک باره، صدای خلیفه در تالار پیچید.

صفحات کتاب :
48
دیویی :
‏‫‮دا‬‭۲۹۷/۹۵۸۴‏‫‭ب۳۱۱‮الف‬۱۳۹۱
کتابشناسی ملی :
۲۸۵۰۰۴۶
شابک :
9789643914790
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه از پس ابر