امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امام رضا در آثار دانشمندان اهل سنت

کتاب امام رضا در آثار دانشمندان اهل سنت نوشته محمدرضا عطائی است که در انتشارات به نشر به چاپ رسیده است. نویسنده کتاب امام رضا در آثار دانشمندان اهل سنت حاضر تلاش‌ کرده تا با استفاده از دیدگاه دانشمندان عامه، مفسران، محدثان، مورخان و دیگر بزرگان اهل سنت، وحدت نظر شیعه و سنی را در مورد محبت به اهل‌بیت و عترت اثبات نماید.

در این راستا، مؤلف ابتدا به زندگانی امام رضا(ع) و ولایت‌عهدی مأمون پرداخته و سپس کیفیت شهادت امام(ع) را بررسی می‌نماید. در ادامه روایاتی را که علمای عامه از حضرت امام رضا(ع) نقل کرده‌اند به مخاطب ارایه می‌دهد. در انتها نمونه‌ای از مدایح و مراثی حضرت امام رضا(ع) را گردهم می‌آورد.

گزیده کتاب امام رضا در آثار دانشمندان اهل سنت

اهل حدیث و تاریخ می‌نویسند مادر امام رضا از اهل مغرب بود برده فروشی او را خریده و به مدینه منوره آورد و مادر موسی بن جعفر ، حمیده مصفاه او را برای پسرش خریداری کرد و امام رضا از او به دنیا آمد. اما نویسندگان در این که وی از مردم کدام شهر مغرب بود اختلاف نظر دارند.

بعضی او را نوبیه و بعضی مرسیه دانسته‌اند. اگر وی نوبیه باشد در آن صورت آیا منظور بلاد نوبه ناحیه‌ای در جنوب مصر است که امروزه به آن سودان می‌گویند یا منظور قبیله نوبه است که از قبایل سودان است آن طور که جوهری گفته است. اما کسانی که او را شکرگزار خطاب کردند. آنها مشخص نکردند که منظورشان آندلسی است یا آفریقایی. مرسیه اندلس شهری اسلامی است که توسط یکی از فرمانروایان اموی اندلس تأسیس شد.

کتابشناسی ملی :
‎۱‎۸‎۶‎۴‎۸‎۷‎۶
شابک :
9789640213964
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
256
کنگره :
BP۴۷‏‫‭/ع۶۳۶‮الف‬۸
دیویی :
‫‭‭۲۹۷/۹۵۷

کتاب های مشابه امام رضا در آثار دانشمندان اهل سنت