کتاب موتور های القایی خطی pdf

مدل سازی، شبیه سازی، طراحی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
49,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب موتورهای القایی خطی 

کتاب موتورهای القایی خطی نوشته رضا حق‌مرام می‌باشد و انتشارات دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) آن را به چاپ رسانده است. 

ماشین‌های خطی یکی از انواع ماشین‌های الکتریکی خاص هستند که بدون نیاز به هیچ مکانیزم واسطی، مستقیما حرکت خطی ایجاد می‌کنند. این کتاب به یکی از انواع ماشین‌های خطی، یعنی ماشین‌های القایی خطی، می‌پردازد و چون ماشین‌های خطی غالبا به‌صورت موتور به‌کار می‌روند، عنوان «موتورهای القایی خطی» برای این کتاب انتخاب شد است. مطالعه‌‌ی این کتاب می‌تواند تا حدودی دید و توانایی لازم را برای طراحی و ساخت انوام موتورهای القایی خطی مورد نیاز صنعت برای جایگزینی موتورهای دوار فراهم نماید.


این کتاب بر اساس تجربه‌ی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد در این زمینه که منجر به ساخت اولین موتور القایی خطی در ایران شد.
ای کتاب، دو بخش اصلی دارد. در فصل‌های دوم تا چهارم، به‌عنوان بخش اول، به موتورهای القایی خطی و در فصل پنجم ، به‌عنوان بخش دوم، به نوع لوله‌ای این موتورها یعنی موتورهای القایی خطی لوله‌ای پرداخته می‌شود.

بخشی از کتاب موتورهای القایی خطی

هر موتور الکتریکی دوار را که در نظر بگیرید می‌تواند دارای همتای خطی باشد. در یک موتور دوار، حرکت حاصله دوار می‌باشد در حالی که در همتای خطی آن به یک حرکت انتقالی (خطی) دست می‌یابیم . موتورهای خطی عمدتا شش نوم می‌باشند: موتور القایی خطی، موتور سنکرو خطی، موتور جریان مستقیم خطی، موتور پله‌ای خطی، ماشین های پرواز خطی و نوسان گرهای حرکت خطی. این موتورها مشتقات بسیار زیادی دارند.

صفحات کتاب :
197
کنگره :
‫‭TK۲۷۸۵
دیویی :
‏‫‭۶۲۱/۴۶
کتابشناسی ملی :
8998056
شابک :
9786222861094
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه موتور های القایی خطی