کتاب شناخت کودک ونوجوان(مفاهیم اولیه در کودک) جلد اول pdf

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
146,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شناخت کودک و نوجوان (مفاهیم اولیه در کودک) جلد اول

در دنیای پرهیاهو و پیچیده‌ی امروز تربیت فرزندان به مثابه‌ی سفری پرمسئولیت و پرفراز و نشیب قلمداد می‌شود. در این مسیر والدین نقش راهنما و هدایت‌گر را بر عهده دارند و برای پیمودن این مسیر به آگاهی و شناخت عمیقی از دنیای کودک و نوجوان نیازمندند.

کتاب شناخت کودک و نوجوان (مفاهیم اولیه در کودک) جلد اول، اثر سیروس ولی‌زاده؛ مجموعه‌ای هشت جلدی و هشت عنوانی با هدف یاری رساندن به والدین در این مسیر خطیر تدوین شده است این مجموعه، با تمرکز بر دوره‌ی حساس کودکی و نوجوانی به بررسی ابعاد مختلف رشد و تحول فرزندان می‌پردازد و با ارائه راهکارهای عملی و کاربردی به والدین در تربیت نسلی، آگاه، سالم و شادمان یاری می‌رساند. این نکته را متذکر می‌شوم برای که داشتن فرزندان آگاه در قدم اول باید والدین آگاه داشته باشیم.

کتاب حاضر به طور خاص بر دوره‌ی کودکی تمرکز دارد و مخاطب را با تعاریف مختلف کودک از منظرِ اصطلاحی، روان‌شناسی و حقوقی آشنا می‌سازد و به بررسی مراحل رشد و تحول کودکان می‌پردازد و در ادامه، به نقش طرح‌واره‌ها در شکل‌گیری شخصیت کودک و تأثیر آن بر نحوه‌ی تعاملات و انتخاب‌های او در آینده توجه می‌شود، هم‌چنین به بررسی خصوصیات کودک در مراحل مختلف رشد و ابعاد مختلف آن از جمله جامع‌ شناختی و زیست‌شناختی پرداخته شده است.

یکی از مهم‌ترین مباحث این جلد به موضوع ذهن آگاهی در کودک اختصاص دارد. در این بخش مخاطب را با ابعاد مختلف ذهن آگاهی و نقش آن در تربیت کودک آشنا می‌سازد و با تمرینات مدیتیشن در این حوزه، به ارتقای سطح ذهن آگاهی در کودکان را افزایش می‌دهد.

در همین راستا شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت گروه بین‌المللی ولی‌زاده و یا شبکه‌های اجتماعی این مجموعه از اطلاعات تکمیلی و آموزش‌های صحیح این کتاب بهره‌مند شوید. امیدواریم با مطالعه‌ی این مجموعه دیدگاهی بازتر نسبت به دنیای کودک و نوجوان پیدا کنید و فرآیند تربیت فرزندانتان را با آگاهی و درایت بیشتر به انجام برسانید.

گزیده کتاب شناخت کودک و نوجوان (مفاهیم اولیه در کودک) جلد اول

کودک و بعد زیست‌شناختی
روان‌شناسی زیستی یا روان زیست‌شناسی، روان‌شناسی زیستی، عصب‌شناسی رفتاری و روان‌شناسی فیزیولوژیک نیز شناخته می‌شود، مطالعه‌ایی است پیرامون زیست‌شناسی رفتار که تمرکز اصلی آن بر روی سیستم عصبی، هورمون‌ها و ژنتیک و بیوشیمی است. این رویکرد رابطه‌ی بین ذهن و بدن، مکانیسم‌های عصبی و تاثیر وراثت بر رفتار است.

در واقع این رویکرد رفتار حاصل ژنتیک و فیزیولوژی انسان می‌داند. چارلز داروین بود که این ایده را مطرح کرد که ژن‌ها و تکامل بر رفتار تأثیر می‌گذارند. زیست روان‌شناسی به عنوان یک رشته تخصصی اهمیت خود را در قرون 18 و 19 به دست آورد. فیلسوف برجسته رنه دکارت مدل فیزیکی را برای توضیح رفتار حیوانات و انسان‌ها ارائه کرد. به گفته وی، غده صنوبری که در مغز بسیاری از ارگانیسم‌ها وجود دارد، نقطه اتصال بدن و مغز است. دکارت هم‌چنین مسئول معرفی مفهوم رفلکس‌ها بود که منجر به پاسخ‌های ماهیچه‌ای شد، اگر چه این موضوع بعدا توسط محققان با استدلال رد شد. که نخاع مسئول پاسخ‌های عضلانی است.

دیدگاه بیولوژیکی به عنوان علمی‌ترین شکل تحقیق در نظر گرفته می‌شود، زیرا به شدت بر تکنیک‌های تجربی تکیه دارد که اعتبار این رویکرد را فراهم می‌کند. مطالعاتی که با استفاده از این رویکرد انجام می‌شوند در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده انجام می‌شوند و نتایج تحقیقات آن‌ها قابل اعتماد و هم‌چنین قابل پیش‌بینی است.

صفحات کتاب :
325
کنگره :
‭BF۷۲۱‬
دیویی :
‭۱۵۵/۴‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۸۹۰۱۱
شابک :
978-622-390-230-7
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه شناخت کودک ونوجوان(مفاهیم اولیه در کودک) جلد اول