امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منفی‌نگری و تغییر سبک زندگی

کتاب منفی‌نگری و تغییر سبک زندگی، اثر جنیفر اسمیت؛ تکنیک‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید در مواجهه با افکار و احساسات منفی از آن‌ها استفاده کنید و به شما می آموزد که نه تنها در بروز افکار و غرایز منفی و ناخوشایند قادر باشید آن‌ها را نادیده گرفته و مغلوب آن‌ها نشوید، بلکه بتوانید با به کارگیری از این تکنیک‌ها به بهترین وجه، آن‌ها را کنترل کنید.

گزیده کتاب منفی‌نگری و تغییر سبک زندگی

فصل دوم: چگونگی تسلط بر افکار منفی
واقعیت این است که این کار آن‌قدرها هم آسان نیست، زیرا اگر بخواهیم راجع به هر موضوعی فکر کنیم، ابتدا باید افکار و احساسات منفی را کنترل کنیم، و روی افکار و جنبه‌های مثبت تمرکز کنیم. به عبارتی، ذهن افراد منفی‌گرا در فرایند تعبیر و تفسیر هر موضوع جدیدی، بیشتر از در نظر گرفتن جنبه‌های مثبت آن، بر جنبه‌های منفی تمرکز می‌کند و آن‌ها را برجسته می‌سازند.

این افراد حتی اگر تمام تلاش خود را برای نادیده گرفتن موارد منفی کنند، باز هم کار آسانی نیست. تصمیم به نادیده گرفتن افکار و احساسات منفی یک شبه کارساز نیست و برای تسلط و فائق آمدن بر این کار، هفته‌ها و ماه‌ها تمرین نیاز دارد. شما بیش از تصمیم‌گیری و تمرکز بر افکار مثبت، به چیز مهم‌تری نیاز دارید، و آن عنصر اراده است، بله، اراده. باید گفت برای تسلط و کنترل احساسات خود، اراده هم کافی نیست، آن‌چه که شما نیاز دارید یک راهنما است، راهنمایی که به شما کمک می‌کند که با افکار منفی خود مقابله کنید.

علاوه بر این، شما به چیزی بیش از کلمات و جملات تشویق‌کننده به همراه برنامه‌های انگیزشی نیاز دارید. اگرچه هر یک از این ابزارها کاربردهای متفاوتی دارند، ولی می‌توانند به شما کمک کنند. بنابراین، برای کنترل و مسلط شدن بر افکار منفی خود، مطمئنا نیاز به ابزارهای قوی‌تری دارید و باید بدانید برای برطرف نمودن دیدگاه منفی خود همراه با این ابزارها، چه کاری باید انجام دهید.. .

صفحات کتاب :
۱۴۸
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۶۹۸/۳۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
۹۶۴۱۷۱۷
شابک :
978-622-8091-68-6‬
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه منفی نگری و تغییر سبک زندگی