نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دستنامه استرس و سلامتی

کتاب دستنامه استرس و سلامتی نوشته کری‌ال کوپر و جیمیزکامپل کویک می‌باشد. ترجمه کتاب توسط محمد اورکی و سهیلا‌سادات رسول انجام شده است. ناشر کتاب انتشارات نسل نواندیش می باشد. یکی از ویژگی‌های کتاب دستنامه استرس و سلامتی این است که مبانی نظری و مدل‌های جدید در حوزه‌ی استرس و سلامتی را به شکل جامع بررسی کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب حاضر طرح آثار اجتماعی و سازمانی استرس است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است و به شکل ویژه‌ای، مقابله با استرس و به خصوص شیوه‌های مقابله در زمینه‌هایی مانند سالمندی، بررسی و کاربرد رویکردهای ثمربخشی مانند روان‌شناسی مثبت‌گرا را در این زمینه مورد توجه قرار داده‌اند. در نهایت نویسندگان به شکلی مفصل مسیله‌ی چگونگی ارتقا بهزیستی سازمانی و جامعه را پیشنهاد داده و با ارایه‌ی پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه، مطالب بسیار مفید و کاربردی را هم برای دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه و هم برای مدیران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت کشور مطرح کرده‌اند.

در این کتاب به‌ویژه در خصوص چگونگی ایجاد بهزیستی در محلات با توجه به مبلمان شهری و فضای کالبدی شهر بهزیستی در محیط کار و استفاده از هنر برای ارتقا بهزیستی بالاخص در جمعیت سالمندان پیشنهادهایی کاربردی ارایه شده است.

گزیده کتاب دستنامه استرس و سلامتی

همه‌ی دیدگاه‌های نظری در مورد فرسودگی شغلی، خستگی را به‌عنوان یکی از ابعاد کلیدی و معرف آن در نظر گرفته‌اند. مفهوم خستگی به استرس اساسی که فرد به دلیل مسئولیت کاری بیش‌ازحد و تهی‌شدن از منابع هیجانی و جسمی تجربه می‌کند اشاره دارد.

در تحقیقات مربوط به فرسودگی شغلی، خستگی بیش از همه گزارش شده و یکی از اجزای این سندرم است که بیش از همه تحلیل شده است. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، برخی از معیارهای فرسودگی شغلی تنها خستگی را ارزیابی کرده و مدل‌های مفهومی زیربنایی خستگی را تنها معیار معرف فرسودگی شغلی محسوب می‌کنند. همانندسازی قوی خستگی با فرسودگی شغلی موجب شده است که برخی از محققان اذعان کنند دو جنبه‌ی دیگر سندرم فرسودگی شغلی تصادفی یا غیرضروری‌اند.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
743
کنگره :
‫‭‭BF۵۷۵
دیویی :
‫‭۱۵۵/۹۰۴۲
کتابشناسی ملی :
۶۱۶۲۱۴۷
شابک :
‫‬‭‭978-622-220181-4‬‬

کتاب های مشابه دستنامه استرس و سلامتی