نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بهترین بازده رهبری

کتاب بهترین بازده رهبری، اثر جان‌‌سی مکسول توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

مهارت رهبری راهی است که می‌تواند ما را به‌ اندازه‌های واقعی برساند، بدون اینکه بخواهیم خودمان را با کسی و شخصی مقایسه کنیم و تنها فردی که باید در رهبری فردی و سازمانی مورد تمرکز و مورد مقیاس ما باشد، خودمان هستیم؛ بی‌آنکه بخواهیم در هیاهوی جنجال‌های اجتماعی خود را به‌غلط به دیگران اثبات ‌کنیم.

 کتاب بهترین بازده رهبری، اثر جان‌‌سی مکسول؛ می‌خواهد در پرورش رهبران به شما کمک کند. می‌خواهد راهی را به شما نشان دهد تا به بالاترین بازده رهبری برسید. در این جهان چیزی جز جذب، پرورش و تکثیر رهبران باعث افزایش سرمایه یک رهبر نمی‌شود. این موضوع نکته کلیدی موفقیت هر کشور، خانواده، سازمان یا نهادی است.

اگر می‌خواهید سازمان یا بخش سازمانی خود را رشد داده و قوی کنید، از پرورش نزدیک‌ترین‌ها به خودتان شروع کنید، زیرا آن‌ها سطح موفقیت گروه را تعیین می‌کنند. و اولین قانون رهبری، قاعده لید است که می‌گوید که توانایی رهبری، سطح تأثیر فردی را تعیین می‌کند.

به عبارت دیگر، رهبری خوب تعیین‌کننده میزان موفقیت شماست. با مطالعه این کتاب می‌توانید به این مهارت دست‌یابید و راندمان دلخواه خود را بدست آورید.

گزیده کتاب بهترین بازده رهبری

4. برای داشتن گفت‌وگویی حیاتی به‌اندازۀ کافی مراقب باشید
مشاوران شایسته از گفت‌وگوهای دشوار با افراد تحت مشاورف‌ی خود دوری نمی‌کنند. آن‌ها با «فیل‌هایی»  در اتاق سروکار دارند، حتی زمانی ‌که دیگران این کار را نمی‌کنند. اغلب اوقات، بهترین زمان‌ برای داشتن گفت‌وگویی حیاتی همین الان است.

به همین دلیل به رهبران توصیه می‌کنم به مسائلی بپردازند که هنوز بزرگ‌تر نشده‌اند. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنم که مکالمه برای طرف مقابل سخت است، گاهی اوقات می‌گویم: «بیایید دفعه‌ی بعد که همدیگر را ملاقات کردیم، درباره‌ی موضوع x صحبت کنیم.» به ‌این ‌ترتیب، آن‌ها زمان ‌دارند تا از نظر احساسی برای این سخنرانی آماده شوند. اما ترجیح می‌دهم صبر نکنم.

هرچه گفت‌وگوی دشوار را به تعویق بیندازید، دشوارتر می‌شود، زیرا این زمان‌بندی بیش‌ از پیش ناخوشایند به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه، بسیاری با ارتباطات خاموش موافق هستند. علاوه‌ بر این، هر مشکلی که حل‌ نشده باقی بماند، مثل گلوله‌های برفی بزرگ می‌شود و بعدا مقابله با آن دشوارتر می‌شود.

برای صحبت کردن درباره‌ی برخی مسائل هرچه بیشتر صبر  کنید، احتمال کمتری وجود دارد که به آن پرداخته شود. این مشاوره‌گری (منتورینگ) ضعیف است.. .

صفحات کتاب :
۲۹۵
کنگره :
‏‫‬‮‭HD۵۷/۷
دیویی :
‏‫۶۵۸/۴۰۹۲‭‮‬
کتابشناسی ملی :
۹۰۸۴۶۸۱
شابک :
978-622-220-843-1
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه بهترین بازده رهبری