کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View pdf

مطابق با درسنامه رسمی شرکت کلیک

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
83,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

کتاب خودآموز نرم افزارِ کلیک ویو Qlik View نوشته جناب آقای شاهرخ فرهمندراد منتشر شده در نشر متخصصان است.

کلیک ویو نرم افزاری است که انواع کاربران از مبتدی تا متخصص را قادر می‌سازد تا داده‌ها را به راحتی از هر منبعی بازیابی و جمع بندی کنند پایگاه‌های داده‌ای مانند SQL Server یا Oracle و همچنین XML Excel یا فایل‌های متنی برنامه‌های کاربردی سازمانی مانند SAP نیز ممکن است به عنوان منبع داده برای تجزیه و تحلیل کلیک ویو استفاده شوند.

کلیک ویو طیف گسترده‌ای از گراف‌ها نمودارها و جداول را در قالب‌های مختلف ارائه می‌دهد تا داده‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید ارائه نمایید. نماهای مختلف، زوم، گروه بندی یا انیمیشن درک عمیق تری ایجاد می‌کنند و نمای کلی بهتری را ارائه می‌دهند. ایجاد رابط کاربری بسیار آسان است و نیازی به کمک از جانب بخش فناوری اطلاعات ندارد. هر نگاره یا جدولی را میتوان برای پردازش بیشتر، چاپ یا به برنامه‌های دیگر ارسال کرد.

گزیده کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

ابزارهای هوش تجاری، تجزیه‌­و­تحلیل اطلاعات و ارزیابی عملکرد را تسریع کرده و از این طریق در کاهش ناکارآمدی‌ها، شناسایی مشکلات احتمالی، یافتن جریان‌های درآمد جدید و شناسایی زمینه‌های رشد آینده، کمک‌­های ارزشمندی به کسب‌­و­کارهای مختلف ارائه می­‌دهند. موسسه‌­ی گارتنر (.Gartner Inc) یک شرکت پژوهشی و مشاوره­‌ی آمریکایی است که نوعی ارزیابی، به نام مربع جادویی (Magic Quadrant) ابداع نموده است.

این مربع در حقیقت گزارشی از موقعیت ارائه‌­دهندگان محصولات و خدمات فن­اوری است و میزان رشد و رقابت آن‌­ها را به‌­طور سالانه مورد بررسی و اندازه‌­گیری مستمر قرار می‌­دهد. موسسه‌­ی گارتنر در هر یک از چهار بخش از گزارش خود، گروهی از این شرکت‌ها را بر حسب دو عامل اصلی، بر روی محورهای افقی و عمودی ارزیابی نموده و جای می‌­دهد.

در میان 20 شرکت که هم‌­اکنون در زمینه‌­ی هوش تجاری و یک­پارچه‌سازی داده‌­ها فعال هستند، دو شرکت Microsoft (سازنده­ی نرم­‌افزار Power BI) و Qlik (سازنده­ی نرم‌­افزارهای QlikView و QlikSense) از سال 2011 و شرکت Salesforce (سازنده‌­ی نرم‌­افزار Tableau) از سال 2013 شرکت‌­هایی هستند که همواره در بخش رهبران از این مربع جادویی قرار گرفته‌­اند و سایر شرکت‌­ها به ندرت به این بخش راه پیدا کرده­‌اند. گرچه این جادوی گارتنر در انتخاب داشبوردهای کارساز می‌­تواند بسیار موثر باشد، اما در نظر داشته باشید که تمرکز بر بخش رهبران همیشه بهترین انتخاب نیست. این­ها همه بستگی دارد به این­که چگونه ارائه دهنده­‌ی فن­اوری با اهداف کسب­‌و­کار شما هماهنگ است. اشکالات احتمالی داشبوردهای BI لزوماً ناشی از طراحی نرم افزار نیست، بلکه بیشتر از نحوه­‌ی استفاده از داشبوردها و هزینه‌­ی ایجاد، پیاده‌­سازی و نگهداری آن‌­ها ناشی می‌­شود.

از دیگر چالش‌هایی که سازمان‌ها در ساخت داشبوردهای مؤثر، با آن­‌ها مواجه هستند، می‌توان به مواردی از جمله ارائه‌­ی طرح­‌های بیش از حد زرق و برق­دار یا درهم ریخته، جاسازی اطلاعات بصری بیش از حد و غیر ضروری، ارائه داده­‌ها ‌به‌­صورت نادرست یا حذف داده­‌های ضروری، اشاره نمود که اغلب، نه­‌تنها چاره‌­ساز نیستند بلکه منجر به تجزیه‌­و­تحلیل‌­های نادرست می‌­شوند.

بنا­بر­این آن­چه در طراحی داشبورد بسیار حائز اهمیت است انتخاب نرم­‌افزار نیست، بلکه طراحی داشبورد و استفاده از داده­‌های درست، اهمیت فراوانی دارد. در واقع اگر داشبورد منبع داده­‌ی درستی نداشته باشد، بیشتر از این­که مشکلی را حل کند، ممکن است کسب­‌و­کار شما را به بی‌راهه بکشاند. هم­چنین با توجه به این­که امروزه سرعت دستیابی به اطلاعات، با دسترسی به داشبوردهای کارا افزایش یافته است، امنیت نرم­‌افزار نیز بسیار مهم طلقی می­‌شود.

صفحات کتاب :
270
کنگره :
‭HD۳۸/۷‬
دیویی :
‭۶۵۸/۴۰۳۳‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۷۹۷۶۶
شابک :
9786223902123
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View