امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پشت فرمان مانیتور

کتاب پشت فرمان مانیتور نوشته سیدمجید امامی‌می‌باشد. این کتاب تمرکز جهان بعد از انقلاب صنعتی و پس از سری تغییرات اساسی‌ آن را بیان می کند.

کتاب پشت فرمان مانیتور به تغییراتی که در حوزه‌های گوناگون صنعتی و تکنولوژی رخ داده اشاره می کند. همچنین از مسائل مربوط به صنایع سنگین، ماشینی، وسایل  ارتباطاتی و رسانه‌ای سخن به میان می آورد.

شاید در ابتدا کارکرد رسانه‌ها بیشتر متمرکز بود بر مسائلی چون اطلاع‌رسانی، آگاهی، پخش اخبار و آموزش. ولی رفته رفته کارکرد تولید سرگرمی و به نوعی اسباب گذران اوقات بشر نیز به کارکردهای آن افزوده شد.

امروزه که نقش رسانه در اشغال اوقات نوع بشر چه در اوقات فراغتش از کار و چه غیر از آن این‌چنین پررنگ و غیرقابل‌ چشم‌ پوشی شده است. به سختی بتوان از توجه و بررسی آن شانه خالی کرد. چه بر هر عقل سلیمی که در حوزه فرهنگ و ارتباطات فعالیت می‌کند، تأثیر عظیم و غیرقابل انکار رسانه پوشیده نیست.

گزیده کتاب پشت فرمان مانیتور

واژه سرگرمی را در نگاه سنتی و در یک جمع‌بندی دینی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها تعبیر کرده‌اند که بیشتر، هدف از انجام آن‌ها رسیدن به هیجانات مثبتی مانند شادی، لذت و آرامش است و هیجانات منفی مانند غم، افسردگی، اضطراب و فشار روحی را دفع می‌کند. فعالیت‌های سرگرم کننده، اختیاری، انتخابی و تفننی هستند و بنابراین، اگر ویژگی‌های گفته شده در فعالیت‌های حرف‌های و شغلی افراد نیز پدید آید، نمی‌توان آن فعالیت‌ها را سرگرمی نامید.

همچنین، افراد حین فعالیت‌های سرگرم کننده در پی تقویت نیروهای جسمی، شکوفاکردن استعدادهای خود، به‌دست آوردن مهارت، جبران کمبودها و گاهی ارضای حس معنوی نیز هستند. ازآنجاکه سرگرمی قاعدتاً در زمانی غیر از زمان کار و عبادت و خواب صورت می‌گیرد، گاهی فعالیت فراغتی نیز خوانده شده و چون اثر ایجاد شادی و فرح بخشی دارد به آن فعالیت تفریحی نیز گفته می‌شود.

دیویی :
‏‫‬‮‭۷۹۰/۱۹۲۲
کتابشناسی ملی :
5044467
شابک :
‫978-600-159-311-6
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‮‭GV۱۲۰۳‏‫‭‏‫‬‮‭‭/‮الف‬۷۸پ۵ ۱۳۹۸‬

کتاب های مشابه پشت فرمان مانیتور