نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمت احکام

کتاب حکمت احکام اثر حمیدرضا شاکرین می باشد و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است.

این مجموعه، اندیشه‌ها و نظریات استاد شهید، مرتضی مطهری را برای نسل جوان مشتاق به اندیشه‌های این مرد بزرگ گردآوری کرده است. علامه شهید مرتضی مطهری، به‌عنوان یک چارچوب فکری جامع، معتدل، سالم، عقلانی و قوام‌بخش، می‌تواند جوان امروز و فردای ما را به مسیری مطمئن رهنمون سازد.

گزیده کتاب حکمت احکام

حقیقت پرستش و عبودیت، تعظیم و تقدیس و خضوع و خشوع همراه با ثنا و تذلل عابد در برابر معبود است. پرستش توجه باطنی انسان به حقیقتی است که او را آفریده و آدمی خود را نیازمند او و در قبضهٔ قدرت او می‌بیند. سیری است از خلق به‌سوی خالق. میل به خدمت و تقدیس وجودی برتر و والاتر که مستحق این خدمت است و تقدیس‌کننده بی‌آنکه پاداشی از او بخواهد او را تقدیس، احترام و ستایش می‌کند.

عبادت, پرواز روح است و سفری روحانی، رمز آزادی و نشانهٔ محبت آفریدگار و آمادگی برای خدمت او. پرستش و عبودیت از دیرپاترین تجلیات و فعالیت‌های روحی بشر است و در فطرت خداجوی انسان ریشه دارد. انسان نمی‌تواند بدون معبود زندگی کند.

اگر انبیا و آموزه‌های دینی نبود، او باز هم موجودی پرستش‌گر بود، لیکن بدون انبیا آدمی در این مسیر گرفتار انحراف و گونه‌های رنگارنگ بت‌پرستی می‌شد؛ زیرا فطرتِ عبودیت بود، اما راهنمایی که او را به اصل کمال و جمال هدایت کند نبود؛ از این رو انسان در مظاهر سرگردان معطل می‌شد.

کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۳۳/۷‭‬ /م۶‏‫‬‮‭چ۸ ۳۱.ج ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۴۸
کتابشناسی ملی :
3696273
شابک :
978-600-159-014-6‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
110

کتاب های مشابه حکمت احکام