امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم

کتاب رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم توسط علی‌اصغر هادوی‌نیا نوشته شده است. یکی از مکتب‌های اقتصادی که می‌توان گفت در قرن بیستم به وجود آمد، هر چند ریشه‌ای فراتر از این دارد-اقتصاد رفتاری است.

اقتصاد رفتاری سعی دارد جنبه روان‌شناسانه را به تحلیل اقتصادی اضافه کند و در عین حال باور دارد که با چنین نگاهی، تئوری‌ها واقعی‌تر خواهد بود.

کتاب رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم، اثر حجت الاسلام علی‌اصغر هادوی‌نیا؛ به موضوع رفتارشناسی‌اقتصادی از دیدگاه قرآن می‌پردازد، در قسمت دوم کتاب به بررسی طرح جامع (قرآن و اقتصاد) و در بخش سوم به تحلیل رفتار اقتصادی انسان فطرت‌گرا خواهد پرداخت و در بخش چهارم هم با عنوان مقایسه انسان مادی‌گرا و انسان فطرت‌گرا آمده است.

گزیده کتاب رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم

۷. ساختار تحقیق
از آنجا که قرآن‌کریم بر آن است که انسان یکی از دو گرایش اصلی (مادی‌گرا یا فطرت‌گرا) را داراست، این تحقیق بر این اساس سامان یافته است؛ اما بخش دوم تلاش دارد رفتار اقتصادی انسان مادی‌گرا را مورد تحلیل رفتاری قرار دهد.

در این فصل خواهیم دید که معرفی قرآن‌کریم از رفتارهای انسان مادی‌گرا تفاوت دارد و این تفاوت به سبب مبانی انسان‌شناسی می‌باشد که قرآن‌کریم مطرح کرده است. اگر این مطلب پذیرفته شود، برخی از نظریه‌های موجود اقتصاد کلاسیک که درصدد توضیح دادن رفتارهای انسان مادی‌گرا می‌باشند، مورد تأمل واقع خواهند شد.. .

صفحات کتاب :
382
کنگره :
‏‫BP۱۰۴‭‬‭ /‮الف‬۷‏‫‬‭ھ۲ ۱۳۹۶
دیویی :
۲۹۷/۱۵۹
کتابشناسی ملی :
۴۶۲۳۸۱۶
شابک :
978-600-108-378-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم