امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
180,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شخصی اینجا نیست

کتاب شخصی اینجا نیست، اثر سجاد عظیمی؛ تلاش شده موضوعات به صورت واضح و ساده بیان شود، برای واضح شدن موضوعات، مثال‌های مختلفی ارائه گردیده و هم‌چنین در ابتدای کتاب، تمثیل حباب جستجوگر؛ و در انتها، داستان اصلان ذکر شده است.

مطلب دوم: محتوای کتاب، مطالب بدیهی و ضروری است، مطالب بدیهی به مواردی اطلاق می‌شود که آنقدر واضح و آشکار باشد، که نیازی به استدلال و فهم عمیق نباشد.

گزیده کتاب شخصی اینجا نیست

مراحل ایجاد من توهمی 
شاید سوال پیش آید، چرا انسان به این من توهمی گرفتار می‌شود؟ جواب: وقتی نوزادی متولد می شود نمی‌داند کیست، و به مرور زمان اطرافیان به او می‌فهماند چه  کسی است و باید چه بکند یعنی به او می‌آموزند که، خوبی چیست و بدی کدام است و رفته رفته باورها، که ماده اصلی تشکیل دهنده من پنداری می‌باشد، در وجود کودک شکل می‌گیرد.

پس در ابتدای تولد، درون جسم نوزاد مرکزی به نام من وجود ندارد و بعد از چند مدت، یک "من" که مطابق با شرایط محیط و تربیت خانوادگی است، در وجود کودک شکل می‌گیرد. و دروغی بودن و محصول اجتماع بودن این "من"، با توجه به یک مطلب قابل تشخیص می‌باشد.

این منی که انسان خود می پندارد، فقط کافی است یکی از شرایط زندگی تغییر کند، آنگاه آن من جدید، با من اکنون وی، بسیار متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال، اگر فقط محل تولد شما تغییر می‌کرد، الان منی متفاوت با من اکنونی خود، داشتید. در این مثال، اعضای خانواده شما تغییری نمی‌کند، بلکه فقط شهر تولد شما تغییر می‌کند. ولی باز هم، همه چیز تغییر خواهد کرد.. .

صفحات کتاب :
395
کنگره :
PIR۸۳۵۴
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۹۴۴۳۶۰۱
شابک :
978-622-292-572-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه شخصی اینجا نیست