نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عملکرد اجرایی کودکان

کتاب عملکرد اجرایی کودکان نوشته لرنینگ نرون و ترجمه فاطمه ابراهیمی، سمیرا کشاورزیان، مبینا عرب می‌باشد. ناشر کتاب انتشارات برگ و باد است. عملکرد اجرایی مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که به سه نوع عملکرد مغز بستگی دارد: حافظه‌کاری، خودکنترلی و انعطاف‌پذیری ذهنی.

در کودکان، مسائل عملکرد اجرایی می‌تواند در قالب مشکلاتی با کنترل تکانه، تروما و خودتنظیمی هیجانی بروز کند. دیگران مشکلات مشهودتری با فضای کلاس درس، مدیریت زمان و به خاطر سپردن دستورالعمل‌ها دارند. مشکلات عملکرد اجرایی در بچه‌های بزرگتر موجب دشوارتر شدن مستقل بودن و برنامه‌ریزی مثلاً برای دعوت از دوستان می‌شود.

گزیده کتاب عملکرد اجرایی کودکان

آیا می‌دانستید بدن ما نیاز به یک مدیر اجرایی دارد تا ما را در تحلیل، برنامه‌ریزی، تطبیق، سازماندهی، انتقال و حتی تصمیم‌گیری در مورد امور مهم زندگی یاری دهد؟ قشر پیشانی مسئول چیزی است که ما آن‌ها را فرایندهای سطح بالا می‌نامیم. برنامه‌ریزی، شخصیت، تفکر و تصمیم‌گیری چند نمونه از این فرایندها هستند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، در واقع هر کاری که انجام می‌دهیم، نیازمند استفاده از عملکرد اجرایی است. ما شام می‌پزیم در حالی که به کودکمان در تکالیف مدرسه کمک می‌کنیم و در مورد قرارهاس ملاقاتی که هفته بعد داریم یادداشت می‌نویسیم. وقتی لازم باشد، روی حرفه‌مان متمرکز می‌شویم و وقتی خانواده به ما نیاز دارد، روی آن‌ها تمرکز می‌کنیم.

شماره تلفن همسایه را که همین حالا به ما گفت به خاطر می‌آوریم و به محض اینکه مداد گیر بیاوریم آن را یادداشت می‌کنیم. وقتی چراغ راهنمایی سبز است و اتومبیل جلویی حرکت نمی‌کند، به جای بوق زدن نفس عمیقی می‌کشیم. تمام این‌ها نیازمند مهارت‌های عملکرد اجرایی است.

صفحات کتاب :
114
کنگره :
‫‬‭BF۷۲۳
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۵/۴۱۳
کتابشناسی ملی :
۹۵۸۷۰۴۵
شابک :
9786228091563
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه عملکرد اجرایی کودکان