امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
270,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مشتری مداری و بازار محوری در نهاد‌های مذهبی

حامد رضائی، میلاد خاتمی‌ نژاد نویسندگان اثر، امید دارند مطالعه کتاب مشتری مداری و بازار محوری در نهاد‌های مذهبی بتواند عرصه‌ای جدید و خلاقانه در حوزه تبلیغ مکتب به حق تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) ایجاد کند.

این کتاب آغاز مسیری طولانی است که طی آن محتاج توفیقات الهی و اجازه صاحبان ولایت است. امید است خیر فتح این باب به تمامی مردم جهان برسد. "بازار محوری" و "مشتری‌مداری" دو واژه کلیدی در بازاریابی هستند. در عرصه‌های انتفاعی، توجه به علائق، ذائقه، سلایق و نیازهای مشتریان جامعه هدف می‌تواند بازار انبوهی از مشتریان راضی و وفادار را ایجاد کند.

در عرصه‌های غیرانتفاعی مانند تبلیغ دین نیز مخاطب‌شناسی و تنظیم‌گری تمامی فعالیت‌ها با محوریت مخاطبین می‌تواند از مهم‌ترین دلایل شکست یا پیروزی یک نهاد دینی قرار گیرد. با توجه به اهمیت این مطلب، در این کتاب 6 مقاله مرتبط با موضوع "بازار محوری" قرار داده شده است.

مطالعه کتاب مشتری مداری و بازار محوری در نهادهای مذهبی؛ می‌تواند برای اساتید و پژوهشگران حوزه بازاریابی، نهادهای فعال در عرصه تبلیغ دین مفید باشد.

گزیده کتاب مشتری مداری و بازار محوری در نهاد‌های مذهبی

ارزش ادراک شده‌ی کلیسا
کلیسا مثل هر سازمان دیگری، به منظور جذب افراد برای استفاده کردن از خدمات‌شان، باید ارزش‌هایی را خلق کنند. (Webb 2012; Webb et al. 1998b) زایتام تعریفی که ارزش ادراک شده وجود دارد، یعنی "ازریابی کلی مخاطبان از درک استفاده یک محصول بر اساس آنچه ارائه می‌شود و آنچه دریافت می‌شود" می‌تواند برای کلیسا نیز کاربرد داشته باشد.

(Zeithaml 1988) به طور مشخص، برای مشارکت کنندگان کلیسا زمانی که فایده‌ی حضور و تجربه‌شان از کلیسا بیشتر از هزینه‌های پرداخت شده‌شان باشد ارزش مثبت تلقی می‌شود.(Sweeney und Soutar 2001; Bolton und Drew  1991) هر چند مراسم کلیساها می‌تواند توسط مشارکت کنندگان در کلیسا به واسطه‌ی دعا و عبادت برگزار شود ولی معمولا مراسم کلیسا شامل خطبه‌ای است که توسط کشیش یا یک سخنران مهمان انجام می شود.

از قدیم خطبه‌ها بخش مهمی از کلیسا بوده‌اند چون همان‌طور که در بخش جدید انجیل آمده است، در زمان شکل گیری مسیحیت، خطبه‌ها باعث جذب مردم به مسیحیت و همچین موجوب تربیت مبلغان دینی می‌شده است هر چند، بنا به دلایل گوناگون سایر مراسم‌های کلیسا می‌تواند برای برخی کلیساها و مخاطب‌شان مهم تر باشد.

کتابشناسی ملی :
۷۵۴۱۴۲۶
شابک :
978-600-8076-91-9
سال نشر :
1401
خرید نسخه چاپی :
صفحات کتاب :
191
کنگره :
HF۵۳۸۸
دیویی :
‫‬‮‭۲۶۱/۸۵

کتاب های مشابه مشتری مداری و بازار محوری در نهادهای مذهبی