کتاب استراتژی ‏‏‏‏‏‏طراحی ‏‏‏سکونتگاه ‏‏‏دائمی ‏‏‏ویژه ‏‏‏اتباع ‏‏‏خارجی pdf

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
100,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استراتژی ‏‏‏‏‏‏طراحی ‏‏‏سکونتگاه ‏‏‏دائمی ‏‏‏ویژه ‏‏‏اتباع ‏‏‏خارجی

مهاجرت یکی از موضوعات مهم در جامعه بشری بوده و همواره فرصت‌ها و تهدیداتی برای کشورهای مهاجر فرست و مهاجرپذیر نموده است.

با ظهور انقلاب اسلامی ایران با هدایت رهبری حضرت امام خمینی (ره) رویکرد جدیدی نسبت به بحث مهاجرت پدیدار گشت که این رویکرد به خوبی در این سخن حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) روشن می‌باشد که می‌فرمایند: در مقدمه‌ی قانون اساسی ما دفاع از مسلمانان و محرومان به صراحت ذکر شده است؛ ما دفاع از مسلمان‌ها و دفاع از ملت‌های مظلوم را جزو سیاست‌های اصولی خودمان می‌دانیم و از آن عدول نمی‌کنیم.

مجید جاویدی‌ آل‌ سعدی در کتاب استراتژی ‏‏‏‏‏‏طراحی ‏‏‏سکونتگاه ‏‏‏دائمی ‏‏‏ویژه ‏‏‏اتباع ‏‏‏خارجی به دو پتانسیل فرهنگی-اجتماعی و همزیستی بین این دو موضوع پرداخته است.

گزیده کتاب استراتژی ‏‏‏‏‏‏طراحی ‏‏‏سکونتگاه ‏‏‏دائمی ‏‏‏ویژه ‏‏‏اتباع ‏‏‏خارجی

طراحی محوطه
در طراحی محوطه سایت این پروژه سعی بر آن شده است تا محوطه برخوردار از گرافیکی موزون و همراه با بلوک‌های ساختمان جای‌گذاری شده باشد. اصولا در مرحله اول به گونه‌ای جای‌گذاری کردیم که دسترسی مستقل به فضای درونی هر همسایگی از نزدیک‌ترین راه ممکن نسبت به ورودی امکان‌پذیر باشد.

یعنی دیاگرام توزیع دسترسی و سلسله مراتب آن بدین‌صورت می‌باشد که دسترسی‌های بین همسایگی کاملا از طریق موانعی محدود شده و یا حداقل بصورت تعریف نشده صورت گرفته است و دسترسی همسایگی اولا از طریق خیابان‌ها دور تا دور سایت در نظر گرفته شده بلکه بعنوان فیلتر عبور از فضای کم‌تر خصوصی کل پروژه به فضای خصوصی همسایگی عمل می‌کند در واقع موارد پیش گفته امکان خصوصیت بیشتر همسایگی در عین ایجاد فرصت‌های ارتباطی جمعی برای کل افراد پروژه در یک فضای از اول طراحی شده و تعریف شده برای کل پروژه می‌باشد.

در جای جای طراحی محوطه سعی شده است از هندسه‌ای مستتر اما به واقع موجود که تعریف کننده هم پیوندی درکل سایت والقا کننده پروژه‌ای موزون از لحاظ بصری و زیبا شناسی باشد استفاده شود.

صفحات کتاب :
219
کنگره :
HD۷۳۵۹/۲‬‬‬‍‬
دیویی :
‏‫‭۳۶۳/۵۰۹۵۵‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۲۶۸۰۵
شابک :
978-622-8001-37-1
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه استراتژی ‏‏‏‏‏‏طراحی ‏‏‏سکونتگاه ‏‏‏دائمی ‏‏‏ویژه ‏‏‏اتباع ‏‏‏خارجی