نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نابغه پنهان در شما

کتاب نابغه پنهان در شما نوشته پولینا مارینووا با ترجمه شقایق صادقی‌ خراطی و خلیل رضوی توسط انتشارات کهکشان دانش منتشر شده‌است. این اثر 84امین جلد از سری کتاب های زندگی و کسب وکار موفق برای همه می‌باشد.

این کتاب شما را با نبوغ پنهان طیف گسترده‌ای از افراد آشنا می‌کند که مسافرت‌های‌شان دروس سودمندی به آنان آموخته است که اگر مایل باشید می‌توانید در زندگی خود به کار ببندید.

هیچ انسان کاملی وجود ندارد، اما ما می‌توانیم از رضایت‌بخش‌ترین موفقیت‌ها و ویران‌گرترین شکست‌های یکدیگر بیاموزیم.

افراد معرفی‌شده در کتاب نابغه پنهان در شما، روش‌هایی برای کمک به افزایش خلاقیت، تقویت روابط و بهبود تصمیم‌گیری شما ارائه می‌دهند. ما شما را دعوت می‌کنیم تا با ما در یک سفر مطالعاتی همراه شوید که درنهایت شما را در کشف استعداد پنهان‌تان هدایت می‌کند. 

گزیده کتاب نابغه پنهان در شما

در این‌جا یک واقعیت شگفت‌انگیز وجود دارد: ازنظر زیست‌شناسی، فردی که امروز هستید، فردی نیست که در دوران کودکی‌تان بودید. بسیاری از اعضای بدن شما در طول سال‌ها بازسازی‌ شده‌اند، پوشش داخلی معده شما هرچند روز یک‌بار، و استخوان‌های شما هر دهه یک‌بار نو می‌شود.

این یک نمونه کلاسیک از «کشتی پارادوکس تسئوس» است، یک آزمایش فکری که این سؤال را مطرح می‌کند که آیا جسمی که همه اجزای آن جایگزین شده‌اند اساساً همان شی باقی می‌ماند یا خیر. اگر تک‌تک قطعات یک کشتی چوبی را به‌تدریج در طول زمان تعویض کنید، آیا همان کشتی باقی می‌ماند یا یک کشتی کاملاً جدید است؟
آیا این بدن، ذهن، دیدگاه، دستاوردها، روابط یا دارایی‌های شماست که هویت شما را مشخص می‌کند؟ کدام «شما» را خود واقعی‌تان می‌دانید؟ فردی که امروز هستید؟ فردا؟ ده سال قبل؟ ده سال دیگر؟

دن گیلبرت روانشناس در سخنرانی خود در تد مشاهدات زیر را انجام می‌دهد: «انسان‌ها کارهایی هستند که در حال پیش‌رفت هستند و به‌ اشتباه فکر می‌کنند تمام‌ شده‌اند. شخصی که اکنون هستید به‌اندازه تمام افرادی که تابه‌حال بوده‌اید ناپایدار، زودگذر و موقتی است. تنها عامل ثابت در زندگی ما تغییر است.»

به‌عبارت‌دیگر، ممکن است خالق هویت خود باشید، اما شخصی که امروز هستید لازم نیست همان فردی باشد که فردا خواهید شد.

دیویی :
‏‫‬‮‭۶۵۰/۱‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۴۱۸۹۴۸
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-7402-90-2‬‬
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
1850000
صفحات کتاب :
126
کنگره :
‏‫‬‮‭HF۵۳۸۶‭‏‬‬‬

کتاب های مشابه نابغه پنهان در شما