امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سارقین سعادت و آرامش

انسان‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند  تا به آرامش و سعادت برسند. در این مسیر سارقینی وجود دارند که هدفشان ربودن این دو گوهر است.

اولین سارق؛ شیطان است. او می‌خواهد با روش‌های مختلف آرامش انسان را سلب کند و خوب می‌داند انسانی که از لحاظ روحی وضعیت نامطلوبی دارد، قدرت حرکت به سوی کامیابی را ندارد.

سارق دوم؛ گناه است. گناه سارقی است که در ظاهر بسیار خوش‌چهره می‌نماید، اما پس از مدتی چهره‌ی زشت و خطرناک آن نمایان می‌شود. 

 شناخت علمی و عملی شیطان و گناه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا در نگارش این کتاب سعی شده است که مطالب به صورت دقیق و کاربردی همراه با بیانی ساده ذکر شوند و از درج نکات اضافی خودداری گردد.این کتاب در قالب دو فصل ارائه می‌شوود. در ابتدا در فصل اول به بررسی شیطان می‌پردازیم و سپس با حمله‌های او آشنا می‌شویم و در آخر هم نکاتی بیان می‌شوند تا بتوانیم در مقابل این حمله‌ها ایستادگی کرده و به پیروزی برسیم. در فصل دوم نخست گناه و آثار آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، سپس چند مورد از گناهانی که تأثیر زیادی در زندگی ما دارند، را تحلیل می‌کنیم و راهکارهایی برای ترک آن‌ها ذکر خواهد شد و در آخر نیز شیوه‌های برخورد با گناهکار بیان می‌شوند.

گزیده کتاب سارقین سعادت و ارامش

در امور نظامی یکی از مهم ترین امور، شناسایی کامل دشمن است تا بتوانیم در مقابل حملات او ایستادگی کنیم و در جنگ بر او غلبه کنیم. در قرآن کریم شیطان به عنوان دشمن آشکار معرفی شده است. پروردگار مهربان این چنین به انسان‌ها سابقه‌ی این دشمنی را تذکر می‌دهد: «ای فرزندان آدم! مبادا شیطان شما را فریب دهد چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد». در روایات آمده است برابر هر یک از اولاد آدم که متولد می‌شود، دو نفر شیطان برای شیطان متولد می‌شوند. در واقع شیطان دشمنی است که حتی در لحظات آخر عمر نیز سعی می‌کند در دین فرد شک و شبهه ایجاد کند و یکی از نام‌های او عدیله (به معنای بازگرداننده از اعتقاد) است. به همین دلیل توصیه شده است که بالای سر محتضر، دعای عدیله خوانده شود.

کنگره :
‏‫‬‭‭BP۲۲۶/۱‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‬‭‭۲۹۷/۴۶۷
کتابشناسی ملی :
6210661
شابک :
978-622-7321-22-7
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
111

کتاب های مشابه سارقین آرامش و سعادت