امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)؛ نوشته جناب آقای جواد کاظم لو است که توسط نشر متخصصان منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

دو کودک به نام‌های علی و سارا در دو خانواده مختلف بزرگ میشن، پدر علی اون رو کتک می‌زنه و به این کارش میگه محبت‌کردن و پدر سارا اون رو ناز و نوازش می‌کنه و به این کار میگه محبت‌کردن، وقتی هردو اینها خواهان محبت باشند. یکی درواقع به‌دنبال کتک‌خوردن هست و دیگری به‌دنبال ناز و نوازش هستش، درواقع اون چیزی که ذهن شخص به‌دنبال اون میره، کلمه نیست، بلکه مفهوم اون کلمه هست. برای درک بهتر این موضوع کمی از قدرت تجسم خودتون کمک بگیرید تا وارد یک بُعد دیگه‌ای از جهان بشیم، فرض کنید الان در فضا قرار دارید و درحال تماشای جهان هستی هستید، در این فضا یک‌سری سنگ‌ها و سیارات وجود دارند، شما درحال تماشای این سنگ‌ها و سیارات هستید، بدون اینکه چیزی به نام مفهوم وجود داشته باشه، یعنی شما درسته که سیاره‌ای رو دارید تماشا می‌کنید، ولی فقط می‌بینید و چیزی به نام مفهوم در ذهن شما وجود نداره؛ یعنی نه محیط رو می‌تونید بفهمید، نه مکان و نه زمان رو، حالا تصور کنید که در زندگی روزمره خودتون قرار گرفتید و باز چیزی به نام مفهوم وجود نداره، چه اتفاقی می‌افته؟ آیا در این صورت زندگی به نظرتون پوچ و بیهوده نیست؟ قطعاً همین‌طوره، پس یکی از مهم‌ترین قوانین ناخودآگاه ذهن و جهان هستی اینه که مفهوم‌های ذهنی هرکسی نشان‌دهنده مسیر زندگی اون شخص هستند، برای همین درک بهترِ مفهوم عزت نفس، باعث حرکت در مسیر بهتر برای فرد خواهد شد. باتوجه‌به موارد بالا الان به نظر شما عزت نفس به چه معنایی هست؟ این اولین و شاید مهم‌ترین سوالی باشه که هرکسی در زندگیش ممکنه بهش بربخوره، برای همین هم درک و فهم پاسخ این سوال باعث می‌شه هرکسی در یک جهتی حرکت کنه که مفهوم عزت نفس رو در ذهنش می‌سازه.

برای اینکه بتونید به معنی درست هرچیزی پی ببرید، نیاز هستش که قوانین جهان هستی رو یاد بگیرید، اگر نگاهی به رفتار انسان‌هایی که در جهان هستی زندگی می‌کنند، بندازید، متوجه میشید که همه انسان‌ها در پی کسب و جذب یک چیز هستند و اون ارزش هستش؛ یعنی هرکسی در زندگیش هرکاری که می‌کنه، برای اینه که ارزشی رو به دست بیاره و به ارزش‌های خودش اضافه کنه، وقتی میگن، داشتن عزت نفس، اگر کمی به کلمه داشتن دقت کنید، متوجه میشید که از دارایی فرد محسوب می‌شه؛ یعنی دارا بودن، اما چرا داشتن ارزش انقدر مهمه که همه جهان یکپارچه به‌دنبال کسب و جذب هرچه بیشتر و بیشتر این ارزش در هرجایی هستند؟ در پول، در رفتارهاشون، در نگاه‌هاشون، در هرچیزی این ارزش هستش که خیلی مهم هستش.

اگر به سیستم دادوستد بین افراد دقت کنید، متوجه میشید که هرکسی فقط یک چیز رو داره تبدیل یا منتقل می‌کنه و اون ارزش هستش، مثلاً کسی یک میلیارد تومان پول رو به دیگری میده و به‌جای اون یک خونه یا ماشین به ارزش یک میلیارد رو می‌گیره،‌ هم خونه هم پول؛ هردو نوعی ارزش هستند، پس هرکسی به میزانی که ارزش‌سازی کرده، می‌تونه چیزی از جنس ارزش‌ها رو به دست بیاره،‌ پس این دلیلی هست که همه به‌دنبال کسب و جذب ارزش هستند؛ یعنی یک کار غریزی در انسان هستش که دنبال ارزش باشه، وقتی کسی پشت سر دیگری غیبت می‌کنه، اگر به کلمات اشخاص دقت کنید، در این کلمات می‌تونید متوجه بشید هدف شخص از اینکه پشت سر دیگران حرف می‌زنه، این هست که شخص ناخودآگاه بگه من ارزشمند هستم و کاری که اون شخص می‌کنه، بی‌ارزش بوده، درواقع تمامی اعمال و رفتار انسان‌ها برای یافتن ارزش در موضوعات مختلف هستش.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
‫‬‮‭BF233‬‬
دیویی :
‫‬‮‭152/1‬‬
کتابشناسی ملی :
9225424
شابک :
978-622-292-030-2
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه عزت نفس آلفا (مقدماتی)