امتیاز
5 / 3.8
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عسل مثل یه قصه نوشته سید محمد مهاجری شامل 44 ضرب المثل شیرین و خواندنی فارسی است که به زبانی کودکانه شرح داده شده است.

معرفی کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه نوشته سید محمد مهاجری شامل 44 ضرب المثل شیرین و خواندنی فارسی است که به زبانی کودکانه شرح داده شده است. همه‌ی ضرب المثل‌ها شیرین اند. مثل قند! و گاهی از قند و نبات و شکر که هیچ، از عسل هم شیرین ترند. شاید به خاطر همین شیرینی و دل نشینی شان است که سال هاست به کار می روند و عمر بلندی دارند. عمر صد ساله و دویست ساله نه، عمر هزار ساله. راستی چرا؟ خب معلوم است. چون هر ضرب المثل، «نکته ای دقیق و عمیق» و «کلید طلایی موفقیت» است. ما هم با توجه به همین نکته از میان ده هزار ضرب المثل سرزمین عزیزمان، ۴۴ تا را برایتان انتخاب کرده ایم. «۴۴» مثل عسلی! شیرین و دل چسب! بفرمایید. نوش جان

نویسنده کتاب عسل مثل یه قصه

سید محمد مهاجرانی در سال 1348 در شهر مهاجران اراک به دنیا آمده است. در خانه قدیمی با درخت انگور و دیوارهای کاهگلی و تیرهای چوبی و دالان و حوض!. مادر و پدر ایشان هر دو سید هستند. به گفته نویسنده، اولین خوانندگان کتاب‌هایش همسر و فرزندانشان هستند. اولین شعرهای ایشان در سال 1363 منتشر شده‌اند و اولین کتاب با نام پیامبر عزیز ما به رشته تحریر درآورده است. این اولین کتاب فتح بابی شده برای سایر آثار ایشان که تا این لحظه ده کتاب از ایشان در فراکتاب عرضه شده است. به گفته نویسنده حضور در حوزه علمیه قم برای ایشان کمک شایانی بوده تا بتوانند از چشمه جوشان آن برای آثارشان استفاده کنند. موضوع آثار ایشان درباره خداشناسی، سیره پیامبر و اهل بیت (س)، اخلاق، احکام، حدیث شناسی، ایران شناسی و ... است که برخی از آن‌ها شعر هستند. البته همه آثار ایشان مختص کودکان نیست.

برشی از متن کتاب عسل مثل یه قصه

عمو جعفر گفت: چی شد؟ به این زودی من را کنار گذاشتی!«نو که آمد به بازار،کهنه می شه دل آزار» یاسین گفت: آخه موتور عمو جواد بیشتر کیف می ده. البته خونسردی شما هم بی تاثیر نبود. عمو جعفر گفت: خب برو!ولی مواظب باش از موتور نیفتی ها!و گرنه گله ی عقرب های صحرا حسابی ازت پذیرایی می کنند! این مثل که شیرین است استفاده اش این است: هر گاه انسان به چیزی علاقمند شود،سپس چیز دیگری را ببیند و سریع جذب آن شود،جوری که دیگر به اولی اهمیت ندهد. یعنی به خاطر علاقه به دوست داشتنی جدید،از چیزی که قبلا دوست داشت دست بکشد.

متن عسل مثل یه قصه

متن کتاب عسل مثل یه قصه

موضوع کتاب داستان عسل مثل یه قصه

این کتاب گلچینی از ضرب المثل‌های شیرین و جذاب است که مختص کودکان انتخاب شده و قلمی شده‌اند.

کتاب عسل مثل یه قصه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب عسل مثل یک قصه مختص کودکان نوشته شده است اما گزینه خوبی برای والدینی است که می‌خواهند فرزندانشان را با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنند.

خلاصه کتاب عسل مثل یه قصه

کتاب عسل مثل یه قصه شامل 44 ضرب المثل است که شیرینی و جذابیت و در کنار آن قابل فهم بودن برای کودکان در آن رعایت شده است. سید محمد مهاجرانی با قلم روان خود انتخاب‌های خوبی را برای کودکان انجام داده است. برخی از این ضرب مثل‌ها اینها هستند:

نو که آمد به بازار، کهنه می شه دل آزار

حلوا یک بار مزه می دهد

اسبت را گم کرده ای دنبال نعلش می گردی؟

علف باید به دهن بزی شیرین بیاید

به تنبل گفتند برو سایه گفت سایه خودش می آیه!

سالی که نکوست از بهارش پیداست

با یک گل بهار نمی شود

آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم

در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته؟

با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود

دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه!

تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی برد؟

هر که بامش بیش برفش بیشتر

هر کجا که روی آسمان همین رنگ است

بادمجان بم آفت ندارد

ماه همیشه پشت ابر نمی ماند

توی قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود

تو هنوز دهنت بوی شیر می دهد!

حسنی به مکتب نمی رفت وقتی می رفت جمعه می رفت

دانلود کتاب عسل مثل یه قصه

با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید دانلود رایگان کتاب عسل مثل یه قصه را برای مدت محدودی انجام دهید. این قابلیت برای همه کتاب‌های دیجیتال وجود دارد. اما دانلود کتاب عسل مثل یه قصه PDF به صورت مجزا و خارج از نرم افزار امکان پذیر نیست. دانلود رایگان کتاب‌ها باعث تضییع حق ناشران و مولفان می‌شود و سایت‌هایی که بدون ضابطه اقدام به انتشار فایل کتاب‌ها می‌کنند حق کپی رایت ناشر و نویسنده را نادیده می‌گیرند.

مسابقه کتابخوانی عسل مثل یه قصه

مسابقه کتاب عسل مثل یه قصه از 8 دی ماه 1401 آغاز شده است. برای پاسخ به سوالات مسابقه عسل مثل یه قصه باید کد شرکت در مسابقه را داشته باشید. در صورت خرید کتاب عسل مثل یه قصه چاپی این کد همراه کتاب در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر اقدام به دانلود کتاب عسل مثل یه قصه پس از خرید در سایت یا نرم افزار فراکتاب کنید، کد شرکت در مسابقه برایتان پیامک خواهد شد.

مسابقه کتاب عسل مثل یه قصه با استقبال گرم مخاطبان در زمستان 1401 برگزار شد و برندگان مسابقه در سایت شیرازه معرفی شدند.

عسل مثل یه قصه pdf

برای نسخه دیجیتال این کتاب از پی دی اف کتاب عسل مثل یه قصه استفاده شده است. در نرم افزار فراکتاب امکان دانلود و مطالعه آفلاین کتاب علاوه بر مطالعه آنلاین آن وجود دارد. کتاب صوتی عسل مثل یه قصه هنوز تولید نشده است.

خرید کتاب عسل مثل یه قصه

امکان خرید کتاب عسل مثل یک قصه pdf و مطالعه آن در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است. همچنین نسخه چاپی کتاب نیز با تخفیف در دسترس شماست. "عسل

مشخصات کتاب عسل مثل یه قصه را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: سید محمد مهاجرانی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 96
موضوع: داستان کوتاه کودکانه
قالب: چاپی و pdf

 

صفحات کتاب :
96
دیویی :
152/4ح9512وممی 1392
شابک :
978-964-202-349-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عسل مثل یه قصه