امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نقش ها و تعامل

کتاب نقش ها و تعامل؛ نوشته سرکار خانم سارا شریفی فر است که در نشر متخصصان منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب نقش ها و تعامل

فرزندان شما در حقیقت فرزندان شما نیستند، آن‌ها دختران و پسران زندگی‌اند در سودای خویش. آن‌ها از کوچه‌ی وجود شما می‌گذرند، اما از آن شما نیستند اگرچه با شمایند، به شما تعلق ندارند. عشق خود را نثار آن‌ها کنید، اما اندیشه‌هایتان را برای خود نگه‌دارید، زیرا آن‌ها را نیز برای خود، اندیشه‌ای دیگر است. جسم آن‌ها را در خانه‌ی خود مسکن دهید، اما روح آن‌ها را به آینده واگذارید

جبران خلیل جبران

تصمیم برای انجام هر عملی نیاز به تعقل و اندیشه دارد. اندیشه‌های مثبت هر انسانی می‌تواند تغییراتی شگرف در پیرامونش بیافریند. ما چگونه اندیشیدن را از چه زمانی آموخته‌ایم؟ آیا صدای پدر و مادر خود را به خاطر می‌آوریم که اولین کلمه را به ما آموختند؟ آیا شیوه‌ی صحیح راه رفتن، غذا خوردن، دیدن و شنیدن را به یاد می‌آوریم؟ ما تنها در حال سرزنش کردن هستیم و گذشته را به این امر محکوم می‌کنیم که نتوانسته آموزگار خوبی برای ما باشد. افکار منفی را به‌گونه‌ای در ضمیر ناخودآگاه پرورش می‌دهیم تا عاقبت از ما یک جنگجوی به تمام‌عیار بسازد و اینجاست که باید در دادگاه انسانیت آموزش را به قضاوت بنشانیم تا بر همگان آشکار شود که ذهن مثبت دست‌پرورده‌ی باوری است که بذرش را از ابتدا صحیح کاشته‌اند تا به‌وقت برداشت هر چه حاصل آید همه منفعت است هم برای خود و هم برای دیگران.

آموزش جایگاه ارزشمندی اما به‌دوراز دیده‌ها دارد. درست و نادرست، دو گزینه برای این مقوله است که هرکدام انسان را به سمت و سویی هدایت می‌کند و بهتر است بگویم نتایجش جمع یا اجتماعی را در برمی‌گیرد.

انسان‌ها به‌طورکلی چیزی، جز کودکان بزرگ نیستند.

ناپلئون بناپارت

دورانی که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و انسان با خاطراتش یک‌عمر را سپری می‌کند. آموخته‌های کودکی از ما بزرگ‌سالانی می‌سازد با رفتارهای ناشناخته، زیرا قدرت تحمیل آموزه‌ها این فرصت را نمی‌دهد تا استعدادهای درونی آشکار شود.

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که کودک چگونه بازیچه‌ی تفکرات و تمایلات پدر و مادر است؟ قدرت احساس و تصمیم‌گیری و حتی بیان او توسط دیگران کنترل و هدایت می‌شود؛ مانند کودکی که در پارک بازی می‌کند و ما نگران کثیف شدن لباس‌های او هستیم چراکه تمیزی و همیشه مرتب بودن او باعث افتخار و تعریف و تمجید دیگران از ما می‌شود.

یا بخواهد در منزل کاردستی بسازد، با اسباب بازی‌هایش بازی کند و مبادا ریخت‌وپاش شود. شاید سال‌ها این نظم و ترتیب و این حجم از مرتب و تمیز بودن حفظ شود اما روح خلاق و قدرت تجسم کودک سرکوب‌شده و در بزرگ‌سالی ترس از انجام کارهای بزرگ‌تر او را از حرکت بازمی‌دارد و همیشه در تصمیم‌گیری مضطرب و سردرگم است.

راه حل‌های متفاوت و گوناگونی وجود دارد که والدین را در مراحل آموزش‌وپرورش کودک هدایت می‌کند تا بتواند نوع رفتار خود را در سطح‌های متفاوت بسنجند که آیا والدینی آسان‌گیر، سخت‌گیر یا متعادل هستند.

بدانید که هیچ کودکی شبیه به دیگری نیست و شما به‌عنوان پدر و مادر با ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی خود و فرزندتان می‌توانید یک زندگی سالم را تجربه کنید: با مطالعه، مشاوره و آگاهی‌های مرتبط با آموزش و پروش به‌دوراز تعصبات، مقایسه و پیروی کورکورانه از سبک زندگی دیگران.

استراحت، تفریح، بازی و فعالیت‌های خلاق حق هر کودک است.

پیمان حقوقی کودکان در یونیسف

دیویی :
۳۷۱/۱۹۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9187105
شابک :
9786222922351
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
88
کنگره :
LB۱۰۴۸/۵‬‬

کتاب های مشابه نقش ها و تعامل