نظر شما چیست؟

معرفی انجامش بده

کتاب «انجامش بده» اثر آیلت فیشباخ که با ترجمه مطهره ابراهیم‌زاده توسط نشر آلاچیق کتاب وارد بازار نشر شده است.

تا به حال کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری درباره بحث انگیزه و تاثیرگذاری بر دیگران نوشته شده است، اما نمی‌دانیم چطور باید روی خودمان تاثیر بگذاریم. هدف‌گذاری و رسیدن به اهداف در محیط کار و خانه و روابط اجتماعی سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. آیا می‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ می‌دانید چطور باید از موانع عبور کنید؟ می‌دانید وقتی با مسئولیت‌ها،نیازها یا تمایلات زیادی روبه‌رو می‌شوید، چطور باید آن‌ها را اولویت‌بندی کنید؟

آیلت فیشباخ در کتاب «انجامش بده»، چهارچوب نظری جدیدی را برای رفتارهای خودانگیزشی ارائه داده است. تشخیص هدف درست ،مقابله با مشکل میانه راه ،مبارزه با وسوسه‌ها ،استفاده از کمک اطرافیان و چندین موضوع دیگر، نویسنده با ارائه نتایج تحقیقات در زمینه انگیزه و داستان‌های زندگی کسانی که توانسته‌اند به خودشان انگیزه بدهند. راهکارهای ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در هر مسیری که دوست دارید قدم بردارید، به هدفتان برسید و سلامت و خوشحال بمانید.

گزیده انجامش بده

یک بار در هفته، از پای رایانۀ دفترم در دانشگاه شیکاگو بلند می‌شوم و به کافه می‌روم تا اسموتی بخورم. نکته اینجاست که من اسموتی دوست ندارم. اسموتی خوب است و می‌دانم از طریق آن می‌توانم میوه‌ها و سبزیجات سالم بیشتری بخورم؛ اما حس چشایی مرا هیجان‌زده نمی‌کند. پس برای چه آن را می‌خرم؟
کافۀ دانشگاه ما یک برنامۀ مؤثر برای اهدای جایزه دارد. سال گذشته، به من کارتی دادند که از طریق آن می‌توانم بعد از خرید ده اسموتی، یک اسموتی رایگان بگیرم. اول خیلی به آن توجه نکردم. به خودم گفتم من که اصلاً اسموتی دوست ندارم؛ اما بعد از اینکه چند مهر دریافت کردم (مهری که پس از خرید هر اسموتی، روی کارت زده می شد)، دیدم که مدام دارم به قسمت فروش اسموتی سر می‌زنم. هرچه به اسموتی رایگان نزدیک‌تر می‌شدم، بیشتر آن را می‌خواستم.
در علم انگیزه، نام این اتفاق را «اثر شیب هدف» گذاشته‌ایم. هرچه بیشتر پیشرفت کنید، بیشتر به ادامه دادن مشتاق می‌شوید. این پدیده فقط مختص انسان‌ها نیست و در حیوانات هم مشاهده می‌شود. بر اساس کشف کلارک هال، موشی که در ماز قرار دارد، هرچه به پنیر نزدیک‌تر می‌شود، تندتر می‌دود.

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
304
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۵۰۳
دیویی :
‏‫‬‮‭‮‭۱۵۳/۸
کتابشناسی ملی :
8978039
شابک :
9786229435298

کتاب های مشابه انجامش بده