دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

زندگینامه حضرت زهرا pdf

آبان 1402 . سمانه خوش انگشت

از میان معصومین علیهم السلام آن که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود. در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد. در این مقاله سعی شده است به معرفی برخی از کتاب هایی که زندگینامه حضرت زهرا pdf را بیان می کند بپردازد.

معرفی کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)

کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص) به قلم محمدباقر پورامینی با موضوع روایت‌هایی از روزهای سراسر رنج، سختی و مظلومیت توأم با صلابت حضرت زهرا(س) تا شهادت ایشان است.

این کتاب توسط انتشارات زائر رضوی (وابسته به معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی)، روانه بازار کتاب شده است.

کتاب «من فاطمه‌ام، پدرم محمد(ص)» حاوی مطالبی از آتش فراق تا پس از شهادت و فرازهایی از زندگانی پربار حضرت زهرا(س) است که با مطالعه مطالب بیان شده در این اثر می‌توان با ویژگی‌های بی‌نظیر شخصیتی آن حضرت نظیر علم، صبر، عشق به خانواده و همسر، ولایت‌پذیری و آموزه‌های زیاد دیگری آشنا شد.

Pdf رایگان کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص) در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)

من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص)

معرفی کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص) کتاب من فاطمه ام؛ پدرم محمد (ص) به قلم محمدباقر پورامینی با موضوع روایت‌هایی از روزهای سراسر رنج، سختی و مظلومیت...
محمدباقر پورامینی
نویسنده
سیدحمید حیدری ثانی
ویراستار
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب بوی عطر یاس

زندگانی حضرت فاطمه الزهرا (س)

نویسنده کتاب بوی عطر یاس، کاظم سعید‌پور می باشد و توسط انتشارات جمال، روانه بازار کتاب شده است.

حضرت امام خمینی(ره):
او (فاطمه زهرا) موجود ملکوتی است که در عالم انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است.

اگر وصف فاطمه(س) در قرآن نیامده بود و پیامبر(ص) و ائمّه معصومین(ع) هم درباره این گوهر الهی سخن نگفته بودند، نمی دانستیم چه بگوییم؛ از طرفی وقتی به کلام وحی و بیان معصومین مراجعه می کنیم، در می یابیم که ظرف وجودی ما توان ادراک و فهم آن معانی را ندارد؛ امّا زمانی که با گوشه ای از معارف فاطمی آشنا می شویم، با افتخار و از روی تعجّب اعتراف می کنیم: فاطِمَةُ وَ ما اَدْرئٟکَ ما هِیَ …

کتاب بوی عطر یاس، بصورت الکترونیکی در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

کتاب بوی عطر یاس

بوی عطر یاس

حضرت امام خمینی(ره):او (فاطمه زهرا) موجود ملکوتی است که در عالم انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است. اگر وصف فاطمه(س...
کاظم سعید‌پور
نویسنده
سید کاظم سعید پور
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

معرفی کتاب بانوی آسمانی

کتاب بانوی آسمانی نوشته کمال السید توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است.
در زندگانی فاطمۀ زهرا (س) اسراری است که برخی برای انسان کشف شده و برخی از آن ها همچنان ناشناخته است؛ به مانند مرواریدی در صدف در قعر آبگیری زیبا.
آن که در پی یافتن آغاز فاطمه(س) است، از آغاز او و تبارش و از نشانه های شگفت حضور زنانۀ آن سرور تمام زنان در طول تاریخ، متحیر می شود.
کتاب بانوی آسمانی با نگاهی نو به زندگی و زمانه حضرت فاطمه (س) برای مخاطبان نوشته شده است.

برای خرید الکترونیکی (EPUB) کتاب بانوی آسمانی، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه بفرمایید.

معرفی کتاب بانوی آسمانی

بانوی آسمانی

معرفی کتاب بانوی آسمانیکتاب بانوی آسمانی نوشته کمال السید توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. در زندگانی فاطمۀ زهرا (س) اسراری است که برخی برا...
کمال السید
نویسنده
سکینه صارمی گروی
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب حوادث فاطمیه

سیر حوادث شهادت فاطمه سلام الله علیها

نویسنده کتاب حوادث فاطمیه، مهدی خدامیان آرانی می باشد.

بعد از وفات پیامبر(ص) تا شهادت فاطمه(س) در شهر مدینه چه حوادثی روی داد؟
ترتیب تاریخی این حوادث چگونه بوده است؟
هوا تاریک شده است و مردم مدینه در خواب هستند، امّا امشب در خانه علی(علیه السلام)، همه بیدار هستند، علی(علیه السلام) و سَلمی و فضه و یتیمان فاطمه (علیها السلام).

Pdf رایگان کتاب حوادث فاطمیه، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

 

حوادث فاطمیه

بعد از وفات پیامبر(ص) تا شهادت فاطمه(س) در شهر مدینه چه حوادثی روی داد؟ترتیب تاریخی این حوادث چگونه بوده است؟هوا تاریک شده است و مردم مدینه در خواب هس...
مهدی خدامیان آرانی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب عروسی مهر و ماه

ماجرای ازدواج امیر مؤمنان و فاطمه زهرا علیهما السلام

کتاب عروسی مهر و ماه، به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری می باشد و توسط انتشارات جمال روانه بازار شده است.

زندگی اهل ‏بیت ‏علیهم السلام لحظه به لحظه درس‏ آموز و رشدآفرین است. حتی ازدواج و عروسی آن بزرگواران نیز انسان‏ ساز و آموزنده است.

کتاب عروسی مهر و ماه، با قلمی روان به روایت ازدواج امیرمؤمنان‏ علیه السلام با حضرت فاطمه ‏علیها السلام پرداخته و بر نکات تربیتی این واقعه مهم تاریخی تأکید ورزیده است. نویسنده این کتاب، پژوهش تاریخی خود را با ادبیات شایسته آمیخته و در قالبی جذّاب ارائه کرده است.

pdf کتاب عروسی مهر و ماه، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

 

عروسی مهر و ماه

زندگی اهل ‏بیت ‏علیهم السلام لحظه به لحظه درس‏ آموز و رشدآفرین است. حتی ازدواج و عروسی آن بزرگواران نیز انسان‏ ساز و آموزنده است.کتاب عروسی مهر و ماه،...
غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده
انتشارات جمال
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مادر مبارزان

تحلیلی گذرا بر مبارزات هوشمند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها/برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی حجت السلام و المسلمین مهدی طائب.

این کتاب اثر حامد دلاوری می باشد که توسط انتشارات شهید کاظمی، روانه بازار شده است.

کتاب مادر مبارزان تحلیلی گذرا بر مبارزات هوشمند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی مهدی طائب می باشد.

pdf و نسخه چاپی کتاب مادر مبارزان، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

کتاب مادر مبارزان

15 تخفیف

مادر مبارزان

معرفی کتاب مادر مبارزانکتاب مادر مبارزان تحلیلی گذرا بر مبارزات هوشمند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی مهدی طائب می باشد...
حامد دلاوری
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

زندگینامه حضرت زهرا از تولد تا شهادت

کتاب علی و فاطمه

کتاب علی و فاطمه اثر سیدعلی اکبری پرورش می باشد که توسط انتشارات شهید کاظمی، روانه بازار شده است.

کتاب فاطمه علی است، مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی امام علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شامل می‌شود. داستان‌های این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می‌پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کاممان با داستانک‌هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می‌شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند و «در فراق یار» نام دارد.

pdf کتاب علی و فاطمه، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

کتاب علی و فاطمه

10 تخفیف

علی و فاطمه

معرفی کتاب علی و فاطمهعلی اکبر پرورش در سال ۱۳۲۱ در زرین شهر اصفهان متولد شد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند سپس در دانشگاه ا...
سیدعلی اکبری پرورش
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

بهترین کتاب برای شناخت حضرت فاطمه

کتاب بدانید من فاطمه هستم

کتاب بدانید من فاطمه هستم، به بررسی نقش و جایگاه حضرت زهرا (س) از قبل تولد تا پس از شهادت ایشان می‌پردازد که شامل سرگذشت، شخصیت، اسرار زندگی و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) است و در سیزده فصل نگاشته شده و مستند به آیات و احادیث و روایات است.

این کتاب با هدف شناخت بخش کوچکی از جنبه‌های شخصیتی و مقام والای «حضرت فاطمه (س)» و روشن‌گری درباره بسیاری شبهات و مجهولات مربوط به ایشان نگاشته شده، «شخصیت حضرت زهرا (س) در کلام وحی»، «ولایت حضرت فاطمه (س)»، «اسرار و آثار حضرت فاطمه زهرا (س)»، «کرامات و معجزات حضرت فاطمه (س)» و «دفاع حضرت فاطمه (س) از امامت و امام خویش»، از جمله محورهای اصلی مطالعه شده در کتاب است.

نویسنده این اثر، گروه پژوهش موسسه فرهنگی موعود می باشد و این کتاب توسط انتشارات موعود عصر(عج)، روانه بازار کتاب شده است.

pdf کتاب بدانید من فاطمه هستم، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

بدانید من فاطمه هستم

«بدانید من فاطمه هستم» به کوشش واحد پژوهش موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) و مقدمه اسماعیل شفیعی سروستانی با ارائه مقالاتی در معرفی و شناخت بانوی دو عالم حض...
گروه پژوهش موسسه فرهنگی موعود
نویسنده
موعود عصر(عج)
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب زندگی نامه حضرت زهرا

 کتاب مادر آفتاب

کتاب مادر آفتاب از مجموعه چهارده خورشید، یک آفتاب، اثر مهر السادات معرک نژاد می باشد که توسط انتشارات شهید کاظمی، روانه بازار شده است.

کتاب مادر آفتاب از مجموعه 14 جلدی زندگی چهارده معصوم (ع) که با قلمی نو و شیوا به نگارش درآمده است. کتاب مادر آفتاب که نخستین شماره آن محسوب می ‌شود به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌ پردازد.

هر جلد از این مجموعه، از یکصد داستانک تشکیل شده است که داستان هایی از زمانِ ولادت، امامت و شهادت آن بزرگواران را بیان می کند. هر کدام از این مجلدات به نامی، نام گذاری شده که هر کدام صفتی بر «آفتاب» وجود آن معصوم است.

این کتاب زندگینامه حضرت زهرا pdf به 3 صورت صوتی، الکترونیکی و چاپی موجود می باشد. شما می توانید از این کتاب به راحتی استفاده کنید.

کتاب مادر آفتاب

15 تخفیف

مادر آفتاب

کتاب مادر آفتاب جلد دوم مجموعه چهارده خورشید، یک آفتاب، پیرامون شخصیت و زندگی بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها نوشته ی مهرالسادات معرک نژاد می ...
مهر السادات معرک نژاد
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا pdf

 

کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س)

کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س)، اثر محمدرضا جباری می باشد که توسط دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه، روانه بازار شده است.

کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س) نوشته محمدرضا جباری است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. در سخن آغازین این کتاب به بحث «سبک زندگی اسلامی»به عنوان یکی از دغدغه های مهم مورد توجه اصحاب فکر و فرهنگ و مطالبه‌ی جدی مقام معظم رهبری پرداخته شده است. نگارنده در فصل اول کتاب به عنوان معناشناسی به موضوعاتی همچون اخلاق، اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی و اخلاق خانوادگی و اجتماعی و در نهایت سبک زندگی پرداخته است.

فصل دوم کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س) به بحث اخلاق فردی در دو موضوع خصلت های مرتبط با نیازهای جسمانی که عبارت اند از تغذیه، پوشاک، بهداشت، آراستگی و زینت، خواب و استراحت، کار و معیشت، و خصلت های مرتبط با شخصیت های معنوی در محورهای معرفت و بصیرت، نگاه توحیدی، توکل، تقید به شریعت و اوامر خدا و رسول (ص)، اهتمام به عبادات سخت و طاقت فرسا، صبر و استقامت، سکوت و صداقت و حجب و حیا را مورد بررسی قرار داده است.

فصل سوم این کتاب شامل موضوع تبین اخلاق خانوادگی حضرت زهرا (س) در چهار محور شیوه رفتار با والدین، رفتار با همسر، فرزندان، خویشاوندان و … می باشد. فصل چهارم نیز با موضوع «اخلاق اجتماعی» موضوعاتی چون حضور موثر در عرصه های اجتماعی، رعایت آداب دینی در روابط اجتماعی، دگرگونی و پرهیز از خودمحوری، خدامحوری در دوستی ها و دشمنی ها، عدالت گرایی و ظلم ستیزی و خدمات علمی و فرهنگی حضرت صدیقه طاهره (س) را در بر می گیرد.

دانلود رایگان کتاب سیری در سیره حضرت زهرا در فراکتاب موجود نمی باشد ولی شما می توانید این کتاب را با قیمت مناسب از فراکتاب دانلود کنید.

کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س)

سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س)

معرفی کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س)کتاب سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا (س) نوشته محمدرضا جباری است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منت...
محمدرضا جباری
نویسنده
نشر معارف
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب در مورد حضرت زهرا برای نوجوانان

کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع)

کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع)، اثر محمد محمدیان می باشد که توسط دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه، روانه بازار شده است.

کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) ترجمه و تکمیل شده کتاب فاطمه سلام الله علیها فی رؤیت علی علیه السلام است که دوازده سال پیش منتشر شده است. در آن کتاب فقط سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده بود و هیچ نکته ای در ذیل آن سخنان ذکر نشده بود.

در کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) علاوه بر ترجمه روان سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام، تلاش شده است که با استفاده از آیات قرآن و احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیهم السلام مطالبی در ذیل سخنان حضرت بیاید که به فهم بهتر آن سخنان و شناخت جامع تر حضرت فاطمه سلام الله علیها کمک کند. این مطالب تحت عنوان «نکته ها» در هر فصلی ذکر شده است.

pdf و نسخه چاپی کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع)، در فراکتاب موجود می باشد. شما با دانلود کتاب، آن را در اپلیکیشن مطالعه کنید.

کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع)

15 تخفیف

فاطمه (س) از نگاه علی (ع)

معرفی کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) ترجمه و تکمیل شده کتاب فاطمه سلام الله علیها فی رؤیت علی علیه السلام است که د...
محمد محمدیان
نویسنده
نشر معارف
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

چند سطر از کتاب زندگانی حضرت زهرا

کتاب خلاصه کتاب زندگانی فاطمه زهرا (س)

کتاب خلاصه کتاب زندگانی فاطمه زهرا (ساثر سید جعفر شهیدی می باشد که توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی، روانه بازار شده است.

موضوع این کتاب گزارشی از زندگانی دختر پیغمبر است. بزرگترین بانوی اسلام فاطمه یا فاطمه ی زهرا. ولی خواننده خواهد دید، آنچه در این مجموعه فراهم آمده تنها سرگذشت زندگی شخصی نیست، رویدادهایی است آموزنده و عبرت آمیز- هر چند گزارش زندگی شخصیت های بزرگ و برجسته ی تاریخ خود درسی آموزنده است. آنچه در این صفحات می خوانید تحلیلی از چند حادثه ی شگفت است که قرن ها پیش از زمان ما رخ داده است، اما اگر قهرمانان این حادثه ها را از حادثه ها جدا کنیم، خواهیم دید آن حادثه ها در طول تاریخ حتی در زمان ما نیز، در گوشه ای از جهان رخ داده است و می دهد. اگر زمان و مکان رویدادهایی که درباره آن سخن میگوییم، با ما فاصله ی بسیار دارد، آثاری که از آن ها به جای مانده نه تنها دیرینگی نگرفته، بلکه تازگی خود را همچنان نگاه داشته است.

برای خرید نسخه چاپی کتاب خلاصه کتاب زندگانی فاطمه زهرا ( س )، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *