دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب داستان امام زمان برای کودکان

آبان 1402 . سمانه خوش انگشت

از جمله روش های کاربردی برای آموزش به کودکان، ارائه مطالب بصورت داستان است. با گوش دادن به قصه، براحتی همه چیز در ذهن کودکان ثبت می شود. بنابراین بهتر است آموزش موضوعات جدید به کودکان بصورت داستان و با بیان کودکانه باشد. برای آشنایی کودکان با امام زمان عج می توانید از داستان استفاده کرد. در این مقاله کتاب داستان امام زمان برای کودکان را معرفی می‌کنیم.

معرفی کتاب من امام زمان(عج) را دوست دارم

من اهل بیت را دوست دارم ۱۴

مجموعه‌ی چهارده جلدی “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” بر اساس یکی از بهترین روش‌ها برای معرّفی شخصیت‌های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه‌های تاریخی زندگی این شخصیت‌ها بسنده نمی‌شود؛ بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه‌ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توجه قرار می‌گیرد. قرآن کریم نیز همین روش را برای معرفی انبیا و اولیا به کار می‌برد.

کتاب‌های “من اهل بیت (ع) را دوست دارم” نوشته‌ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است. طرح این اثر حاصل مطالعات قرآنی نویسنده و گشت‌و‌گذار او در آثار مذهبی دیگر ادیان است. این کتاب توسط انتشارات جمال چاپ شده است.

متن در مورد امام زمان برای کودکان را می‌توانید در نسخه‌های الکترونیک کتاب‌ها از جمله همین مجموعه کتاب من اهل بیت را دوست دارم، به راحتی بیابید. در کتاب‌های معرفی شده در این مقاله تعدادی کتاب الکترونیک عرضه شده است که می‌توانید بدون خرید برای مدت حدود ده دقیقه آن را در نرم افزار مرور کنید.

معرفی شده در کتابنامه آموزش و پرورش (کتابنامه رشد)

15 تخفیف
غلامرضا حیدری ابهری
نویسنده
مریم مروجی زاده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

آقا مهدی جان سلام

کتاب شامل 7 شعر بلند برای گروه سنی نوجوان و جوان است. این کتاب به امام زمان(عج)، روز معلم، جنگ، بازگشت اسرا به ایران،امام،انقلاب و … می پردازد که شعرهای مرتبط با روز معلم،خاطرات کودکی‌ام از روزهای مدرسه است.

… شنیدم که مثل ما دلواپسی

کِی می خوای به داد گل ها برسی مطمئنم که تو راه سفری

می دونم از حال ما باخبری نکنه امروز و فردا بکنی

نکنه این پا و اون پا بکنی دل ما تنگه برای دیدنت

برای عطر نفس کشیدنت

آقا مهدی جان سلام

کتاب شامل 7 شعر بلند برای گروه سنی نوجوان و جوان است. این کتاب به امام زمان(عج)، روز معلم، جنگ، بازگشت اسرا به ایران،امام،انقلاب و ... می پردازد که شع...
انتشارات سوره مهر
ناشر
رودابه حمزه ای
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

معرفی مجموعه کتاب قصه هایی از امام زمان(عج)

کتاب قصه هایی از امام زمان(عج) به نویسندگی، فریبا کلهر می باشد و توسط موسسه ی نشر قدیانی، روانه بازار کتاب شده است.

کتاب حاضر به 10 قصه از زندگانی امام زمان (ع) می پردازد. این مجموعه کتاب داستان امام زمان برای کودکان آماده شده است.
عناوین کتاب 10 قصه از امام زمان (عج) برای بچه ها عبارتند از:
نرگس خاتون در راه است
بانویی به نام ملیکه
خواستگاری
بمان حکیمه!
خبری که راست بود
جعفر دروغگو
سه نشانه
دلِ تنگ
اولین رابط
آخرین رابط

برای خرید چاپی کتاب قصه هایی از امام زمان(عج)، به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

کتاب قصه هایی از امام زمان(عج)

15 تخفیف
فریبا کلهر
نویسنده
موسسه ی نشر قدیانی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب داستان امام زمان برای کودکان

مجموعه کتاب داستانی «مژده گل» در بردارنده داستان‌های کوتاهی از چهارده معصوم(علیهم‌السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم محمود پور وهاب و مجید ملا محمدی به تازگی به چاپ رسیده است. این کتاب توسط انتشارات، کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران) روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگی امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) در غالب داستان آشنا می سازد.

برای خرید چاپی کتاب مژده گل / داستان هایی از زندگانی امام زمان ( عج )، به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

کتاب مژده گل / داستان هایی از زندگانی امام زمان ( عج )

کتاب پرنده آرزو: قصه هایی از زندگی امام زمان (ع)

قصه های شیرین از زندگی معصومین 14

مجموعه کتاب پرنده آرزو: قصه هایی از زندگی امام زمان (ع)، قصه های شیرین از زندگی معصومین را روایت می کند که توسط انتشارات به نشر کودک، روانه بازار کتاب شده است.

امام حسن عسکری گفته‌بود هرکس بر پیکر من نماز بخواند جانشین من خواهد بود. جعفر چندبار تکبیر گفت تا مردم آماده شوند. کودکی صف ها را می‌شکافت و جلو می‌آمد زیبا بود و خالی مشکی روی گونه اش بود. کودک گوشه عبای جعفر را کشید و گفت عمو! کنار بایست. من باید بر جنازه پدرم نماز بخوانم. جعفر شنیده بود که برادرش صاحب پسری شده است ولی باور نکرده بود. فرمانده دستور داد همه جا را زیر و رو کنند اما امام نبود. گویا پرنده‌ای شده‌بود و به آسمان رفته‌بود. پرنده آرزو کتابی است که به بیان داستان‌هایی از زندگی حجت حق حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌پردازد. از عناوین برخی از این قصه‌ها می‌توان به تولد یک ستاره، بوی گل یاس، پرنده آرزو، دکان کوچک و پرنده دوستی اشاره نمود. این کتاب برای گروه سنی «ب» و به صورت مصور تهیه شده‌است.

برای خرید چاپی کتاب پرنده آرزو: قصه هایی از زندگی امام زمان (ع)، به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

15 تخفیف

پرنده آرزو

معرفی کتاب پرنده آرزوقصّه‌هایی کوتاه از زندگی امام  زمان(عج) با ادبیات کودکانه جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان با امام مهدی(عج)گزیده‌ای از کتاب پرند...
مسلم ناصری
نویسنده
به نشر کودک
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

مجموعه کتاب امام مهدی (عج)

14 قصه 14 معصوم

هر کتاب از مجموعه ی “14 قصه، 14 معصوم” به شرح زندگی یکی از ائمه و معصومین(ع) اختصاص دارد. ویژگی این داستان ها زبان ساده ای است که در آنها به کار رفته و به دلیل همین سادگی بیان است که همه ی آنها برای کودکان دبستانی قابل درک و جذاب شده اند. نویسنده ضمن رعایت سندیت وقایع تاریخی هر داستان، و ذکر نام دقیق شخصیت ها، مکان ها و تاریخ ها، سعی کرده است که جنبه ی داستانی اثر را نیز نادیده نگیرد تا علاوه بر بازنگری حوادث و شرح زیبایی های زندگی این چهارده معصوم، خواننده را به پیگیری هر داستان و مراجعه به کتاب بعدی تشویق کند.

مجموعه کتاب امام مهدی (عج) به نویسندگی، حسین فتاحی می باشد و توسط موسسه ی نشر قدیانی، روانه بازار کتاب شده است.

برای خرید چاپی مجموعه کتاب امام مهدی (عج) 14 قصه 14 معصوم، به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

مجموعه کتاب امام مهدی (عج) 14 قصه 14 معصوم 

15 تخفیف
حسین فتاحی
نویسنده
موسسه ی نشر قدیانی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب مجموعه 14 معصوم امام زمان علیه السلام

کتاب مجموعه 14 معصوم امام زمان علیه السلام، توسط انتشارات، کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران)، روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در غالب داستان آشنا می سازد.
برای خرید چاپی مجموعه 14 معصوم امام زمان علیه السلام، به سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خرید از مطالعه آن لذت ببرید.

کتاب مجموعه 14 معصوم امام زمان علیه السلام

30 تخفیف

مجموعه 14 معصوم امام زمان علیه السلام

این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در غالب داستان آشنا می سازد....
جمکران
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

داستان کوتاه درباره امام زمان برای کودکان

امام زمان (عج) دوزادهیمن امام شیعیان و آخرین منجی عالم بشریت هستند در روز جمعه نیمه ئشعبان سال 255 هجری قمری چشم به جهان گشودند و پدر ایشان، امام حسن عسگری (ع)، امام زمان را جانشین خود و نجات دهنده دنیا از ظلم و بی عدالتی معرفی کردند.

امام زمان عج آخرین فرستاده خداوند است که در غیبت کبری به سر می برد که از سال 329 هجری قمری شروع شده و همچنان از نظرها پنهان است. گرچه ما امام زمان را نمی بینیم اما او از حال همه شیعیان خود آگاه است و برای آنها دعا می کند. ما هم باید با دوری از گناه زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم تا ظلم، بیماری و همه اتفاقات بد برای همیشه از روی کره زمین ناپدید شوند. برای آشنایی بهتر کودکان با امام زمان عج می توانید از داستان های کوتاه کودکانه استفاده کنید.

داستان محبت امام زمان کوتاه

امام زمان همواره به یاد شیعیان و پیروان خود می باشد. به همین دلیل درباره علاقه امام زمان عج به شیعیان روایات مختلفی وجود دارد. همانگونه امام رضا ع در مورد عالم بودن امام زمان به احوال شیعیان فرموده اند که: (هیچ یک از شیعیان ما مریض نمی شود مگر اینکه ما نیز در بیماری آنان بیمار می شویم و محزون نمی شوند مگر اینکه ما نیز در غم آنان محزون می شویم و شادمان نمی گردند مگر اینکه ما نیز به خاطر شادی آنان شادمانیم. و هیچ یک از آنان در مشرق و مغرب زمین از نظر ما دور نیستند و هریک از شیعیان ما که بدهی از او بماند ( و نتوانسته باشد بپردازد) بر عهده ی ماست..)

ایشان مظهر رحمت بی کران الهی هستند و همچون پدری مهربان دلسوز شیعیان هستند و در همه اوقات صلاح حال افراد را رعایت می کند.

بنابراین نباید تصور کنیم چون امام زمان غایب است، از حال ما خبر ندارد. او مانند ابر رحمتی است که پیوسته می بارد و به کویر خشکیده مردم زندگی می بخشد. پس همه ما مشمول دعای خیر امام زمان هستیم.

زیباترین داستانهای امام زمان برای کودکان

داستان امامان برای کودکان، از آموزنده ترین داستان ها برای بچه ها است و اگر شما تمایل دارید کودک تان از همان ابتدا با زندگی امامان آشنا شود بهتر است قصه های مذهبی امامان را برای بچه ها در مهدکودک و منزل و یا پیش دبستانی بخوانید.

زندگی امامان پر از حادثه های پند آموز و جالب است و این حادثه ها کودکان را با زندگی امامان آشنا می سازند. داستان های زیادی درباره زندگی امامان نوشته شده اند و شما می توانید برای آشنایی کودکان با نام امامان و نحوه زندگی این بزرگان داستان امامان برای کودکان را در اختیار بچه های عزیز و دوست داشتنی قرار دهید.

داستان کوتاه تولد امام زمان برای کودکان

در سال 255 هرجری در شهر سامرا کودکی بنام محمد از زنی با ایمان و مهربان به نام نرجس خاتون متولد شد که از همه زنان هم عصر خویش با ایمان تر بود. با وجود اینکه نرجس خاتون در خانواده ای مرفه بزرگ شده بود اما از مادیات و تجملات به دور بود و همواره با یاد خدا و ذکر به او زندگی می کرد و طرفدار ساده زیستی بود. امام زمان عج فرزند چنین زن با تقوا و فهمیده ای بود.

از ابتدا مشخص بود که فرزند امام حسن عسکری کسی خواهد بود که برای برپایی عدل و نابودی ظلم پا به جهان می گذارد، از اینرو به ایشان لقب مهدی یعنی هدایت گر داده شد. دستگاه خلافت عباسی که از این قضیه باخبر بودند و وجود چنین شخصی را خطری برای خود می دانستند، هنگام ولادت امام زمان ع در صدد بودند تا ایشان را در بدو تولد به شهادت برسانند. از اینرو تولد حضرت مهدی عج در شرایط متفاوتی بطور مخفیانه صورت گرفت.

هنگام تولد امام زمان عج نوری از او به سمت آسمان ساطع شد و پرنده های سفید رنگ از آسمان فرود امده و بال خود را با آن حضرت تبرک میکردند.

صحبت در مورد امام زمان برای کودکان

امام یازدهم(ع)، پسر کوچکی در خانه داشت که اسمش مهدی بود. امام(ع) و پسرش دشمنانی داشتند، دشمنان امام(ع) خلفای عباسی بودند، آنها تصمیم گرفته بودند که این کودک را از بین ببرند و همه جا سراغ او را می¬گرفتند. به جز تعدادی از نزدیکان امام(ع)، کس دیگری از محل زندگی ایشان اطلاعی نداشت. روزی عده ای از نزدیکان امام حسن عسکری(ع)از او خواهش کردند که جانشین و امام بعد از خود را معرفی کند. امام(ع)هم برای اینکه امام دوازدهم(عج)را به اطرافیان نشان دهد و بشناساند به تقاضای آنها پاسخ داد و دستور داد تا فرزند خود مهدی(عج)را که تا آن زمان کمتر کسی او را دیده بود در مجلسی حاضر کردند و مردم او را دیدند. آنها بسیار خوشحال شدند، زیرا با امام دوازدهم خود که در آن روزها پسر بچه کوچکی بود آشنا شدند.
وقتی که امام فوت کرد، یکی از نزدیکان که می¬دانست خیلی از مردم از وجود حضرت مهدی(عج) خبر ندارند از این وضعیت استفاده کرد و گفت که من کسی هستم که بعد از امام یازدهم امام شیعیان خواهم بود، مردم جنازه امام(ع)را برای تدفین به قبرستان بردند، همان شخص جلو آمد و خواست بر جنازه امام(ع ) نماز بخواند و به این وسیله خوقتی ود را جانشین او و امام دوازدهم معرفی نماید. در این موقع مردم متوجه شدند که ناگهان کودکی جمعیت را کنار زد و جلو آمد و آن مرد را نیز از کنار جنازه پدر خود دور کرد و بر جنازه پدر خویش نماز خواند و خود را پسر امام حسن عسکری(ع) معرفی کرد.
این خبر به گوش خلیفه رسید و مطلع شد که پسر امام حسن عسکری(ع)زنده است تصمیم گرفت هر طور شده او را از میان بردارد. ولی خدا می خواست حضرت مهدی(عج)زنده بماند، از این رو از نظرها غایب شد تاروزی که خداوند مصلحت بداند ظهور کند.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب چهارده معصوم

مجموعه کتاب ستایش شده مرحوم مهدی آذر یزدی در برای کودکان نگاشته شده است و مقام معظم رهبری از این مجموعه کتاب و نویسنده آن تقدیر کردند. جلد هشتم این مجموعه قصه های چهارده معصوم علیه السلام است. قصه های خوب برای بچه های خوب pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست.

14 تخفیف

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب

مجموعه قصه های خوب برای بچه های خوب، به قلم مهدی آذریزدی است که داستان های کهن و بعضا قرآنی را به زبان کودکانه بیان کرده و توسط انتشارات امیر کبیر به ...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

14 تخفیف

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 8

قصه های چهارده معصوم(ع)؛ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد هشتم، نوشته ی مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و روانه بازار...
مهدی آذریزدی
نویسنده
امیر کبیر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *