خرید و دانلود کتاب های رضا امیرخانی

رضا امیرخانی

رضا امیرخانی

رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی اهل ایران است. او تاکنون آثار مختلفی را در قالب رمان، داستان کوتاه، سفرنامه و مقالات تحلیلی به رشته‌ی تحریر درآورده است. از جمله مشهورترین آثار  امیرخانی می‌توان به کتاب‌های «نفحات نفت»، «من او» و «ارمیا» اشاره کرد.

زندگینامه رضا امیرخانی

رضا امیرخانی (Reza Amirkhani) در تاریخ 2 اردیبهشت‌ماه سال 1352 در تهران به‌ دنیا آمد و دوران کودکی خود را در محله‌ی بیست‌وپنج شهریور تهران گذراند. پس از طی کردن دوران ابتدایی، برای تحصیلات راهنمایی و دبیرستان در مدرسه‌ی علامه حلی تهران که زیر نظر سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) اداره می‌شد، پذیرفته شد. امیرخانی در سال 1370 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد تا در رشته‌ی مهندسی مکانیک به تحصیل بپردازد. او توانست در سال 1371، مدرک خلبانی خود را بگیرد و جوان‌ترین خلبان ایرانی باشد.

علاقه‌ی رضا امیرخوانی به نویسندگی و ادبیات از محافل ادبی و شب‌های شعر انقلاب اسلامی در دبیرستان علامه حلی آغاز شد و او از دوران دبیرستان نوشتن را به‌صورت جدی آغاز کرد. نخستین کتاب رسمی منتشرشده از امیرخانی کتاب «ارمیا» بود که در سال 1374 چاپ شد. این کتاب توانست در جشنواره‌ی آثار 20 سال دفاع مقدس برگزیده شود.

رضا امیرخانی در خلال سال‌های 1384 تا 1386 رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن قلم ایران بود. آثار او تاکنون به زبان‌های زیادی از جمله روسی، اندونزیایی، عربی، اردو و ترکی ترجمه شده‌اند و بنا به گزارش سایت رسمی وی، تاکنون بیش از 600 هزار نسخه از آثار او به فروش رسیده است.

رضا امیرخانی

بهترین کتاب‌ رضا امیرخانی

هر یک از کتاب های رضا امیرخانی به موضوعی خاص از زاویه‌دیدی خاص می‌پردازند و به‌گونه‌ای منحصربه‌فردند. در واقع، می‌توان هر یک از کتاب‌های او را بهترین کتاب او دانست. در ادامه، فهرستی از بهترین کتاب‌های رضا امیرخانی را معرفی می‌کنیم:

کتاب من او کتابی‌ است که نام امیرخانی را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و با استقبال بالایی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. این کتاب به روایت داستان عشقِ پسری به نام علی و دختری به نام مهتاب می‌پردازد. امیرخانی برای نگارش این کتاب بیش از دو سال به کار تحقیقاتی در خصوص بافت تاریخی تهران در دهه‌ی بیست شمسی پرداخت. فصل‌های داستان، به‌صورت یکی‌درمیان، توسط یکی از شخصیت‌ها و نویسنده روایت می‌شوند و به همین دلیل، این کتاب منِ او نام دارد.

کتاب نیم‌ دانگ پیونگ یانگ یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار غیرداستانی رضا امیرخانی است. این کتاب ماجرای عجیب سفر رضا امیرخانی و تعدادی از همراهانش به کشور کره‌ی شمالی است. رضا امیرخانی برای نگارش این سفرنامه از کلیشه‌ها و چهارچوب‌های رایج فاصله گرفته و به عنوان مشاهده‌گری بی‌طرف، به روایت تجربیات خود از این سفر پرداخته است. این کتاب در سال 1397 منتشر شد.

کتاب قیدار یکی دیگر از آثار داستانی رضا امیرخانی است. این کتاب که در سال 1391 برنده‌ی بیست‌ویکمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب فصل شد، به بیان ماجرای زندگی فردی ثروتمند به نام قیدار می‌پردازد. قیدار مالک یکی از بزرگ‌ترین گاراژها در ایران است، اما پیش از آنکه همه او را به ثروتش بشناسند، از او به‌خاطر جوانمردی و شجاعتش یاد می‌کنند. مرام و اخلاقیات شخصیت قیدار در این کتاب بسیار منحصربه‌فرد و خاص است، به‌گونه‌ای که شخصیت او به‌طور ویژه در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. اتفاقات این کتاب در دهه‌ی 50 شمسی رخ می‌دهند و این بار نیز رضا امیرخانی، با مطالعات تحقیقاتی خود در خصوص این دوران، مخاطب را شگفت‌زده می‌کند.

رضا امیرخانی و همسرش

امیرخانی در سال 1384 ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های علی و حنیف است. امیرخانی یک جهان‌گرد است که به تمامی استان‌های ایران و بیش از ۳۰ کشور جهان سفر کرده و برخی از نوارهای مرزی ایران را با پای پیاده طی کرده است.

آثار رضا امیرخانی

رضا امیرخانی بیش از 15 اثر داستانی و سفرنامه‌ای به تالیف رسانده که طبق اطلاعات موجود در سایت شخصی او، تا به حال بیش از 600 هزار نسخه از آن‌ها به فروش رسیده‌اند. مضامینی چون مذهب، انقلاب و دفاع مقدس در آثار رضا امیرخانی حضوری پر رنگ دارند. او با قلم ظریف و بیان روان، انتقادات خود به کاستی‌های جامعه و سیاست را در در قالب داستان و رمان بیان می‎کند. برخی از آثار رضا امیر خانی:

ارمیا (رمان، سال ۱۳۷۴ شمسی)، انتشارات سوره مهر

ناصر ارمنی (مجموعه داستان، سال ۱۳۷۸ شمسی)، انتشارات کتاب نیستان

من او (رمان، سال ۱۳۷۸ شمسی)، نشر افق

ازبه (داستان بلند، سال ۱۳۸۰ شمسی)، انتشارات کتاب نیستان

داستان سیستان (سفرنامه، سال ۱۳۸۲ شمسی)، انتشارات قدیانی

نشت نشا (مقاله بلند، سال ۱۳۸۴ شمسی)، انتشارات قدیانی

بیوتن (رمان، سال ۱۳۸۷ شمسی)، انتشارات علم

سرلوحه‌ ها (مجموعه یادداشت‌ های پراکنده سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ شمسی- سال ۱۳۸۸ شمسی)

نفحات نفت (سال ۱۳۸۹ شمسی)، نشر افق

جانستان کابلستان (سال ۱۳۹۰ شمسی)، نشر افق

قیدار (سال ۱۳۹۱ شمسی)، نشر افق

ره‌ش (رمان، زمستان ۱۳۹۶ شمسی)، نشر افق

رضا امیرخانی

سفرنامه آمریکا رضا امیرخانی

امیرخانی که برای نگارش داستان‌ها و دیگر آثارش همچون "بیوتن"، "داستان سیستان" و... خود حضور در محل روایت متن کتاب را تجربه می‌کند، آشنایی با زندگی مردم در کشورهایی همچون آمریکا، افغانستان و ... را نیز از نزدیک دیده و گاه همین حضور خاطرات جالبی و البته تجاربی را بدست آورده که به خوبی در آثارش انعکاس داده شده است.

سایت رضا امیرخانی

/ http://www.ermia.ir آدرس سایت امیرخانی می باشد.

بیشتر