امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
بررسی کارکردهای ایمان با استفاده از آموزه ‏های قرآن و سنت است. در این اثر که پیاده شده متن سخنرانی ‏های استاد حسین انصاریان است، ابعاد مختلف ایمان و آثار آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
پیش از ورود به کلاس تربیتی امام علی علیه السلام لازم است به شایستگی علمی این مربی بشریت اشاره کنیم. البته، بیان این شایستگی علمی یا باید از زبان وجودی برتر از او باشد یا به زبان خودش. او در معرّفی بخشی از توان علمی ‏اش به ابن‏ عباس که از شاگردان برجسته او به شمار می‏رود می ‏گوید:
پسر عباس! اگر برای تشکیل کلاس شرح و تفسیر قرآن، افراد زود فهمی را بیابم، و من سور حمد را که تنها هفت آیه بیش ‏تر ندارد، برای موضوع تدریسم انتخاب کنم، و این افراد از شروع این کلاس تا پایانش، هم مطالبی را که من می‏ گویم، بنویسند، وزن این یادادشت ‏ها چنان سنگین می ‏شد که با آن می ‏توانستم هفتاد شتر قوی را گرانبار کنم.
این تعریفی که علی از خود می ‏کند، نشان می ‏دهد که این مغز متفکّر به طور مستقیم از چشمه بی‏ نهایت ربانی فیض می ‏گرفت تا آن را به من و شما برساند و درخت وجودمان را در این عالم، پرمحصول کند. برای همین به حقیقت باید گفت: دل بریدن از علی علیه السلام، یعنی خشکاندن درخت وجود از آبنوش تمام معانی عالی.
کنگره :
‫‬‭BP225‫‭/‮الف‬83‮الف‬9 1388
دیویی :
297/464
کتابشناسی ملی :
2903621
شابک :
978-964-2939-43-5
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
544

کتاب های مشابه ایمان و آثار آن