امتیاز
5 / 4.5
مشاهده نمونه
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,250
خرید چاپی
130,000
15%
ت 110,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب عصرهای کریسکان به قلم کیانوش گلزار راغب که به روایت خاطرات امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) می‌پردازد. این کتاب در نسخه های الکترونیکی، چاپی و صوتی با صدای مجید تیزرو(گوینده کتاب) بر روی وبسایت قرار گرفته است.

معرفی کتاب عصرهای کریسکان

امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی قهرمان کتاب عصرهای کریسکان بیش از شش سال در زندان‌های گروه کومله و دموکرات شکنجه شده است. او تقریبا تنها نجات یافته از زندان کریسکان است و بقیه هم بندی‌های او همه بدون محاکمه اعدام شده‌اند. کریسکان منطقه‌ای در کردستان عراق است که پس از پاکسازی سردشت تبدیل به مقر اصلی گروهک‌های تجزیه‌طلب شد و آن ها در آنجا زندانی دایر کرده بودند.
راوی عصر های کریسکان نیز چندسالی را در این زندان اسیر بوده است.

امیر سعیدزاده، راوی ‌کتاب عصرهای کریسکان، یکی از منحصر به فردترین نیروی‌های دفاع مقدس است. چراکه عضو هیچ‌سازمانی نیست. یک نیروی آزاد است و در عین حال در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی شرکت می‌کند، مأموریت‌هایی نیز برای شناسایی در خارج از کشور دارد.
پس از آن راهی سپاه می‌شود. سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود. اسیر کومله می‌شود و از سازمان کومله نیز فرار می‌کند.
۴ سال بعد از جنگ، سعید زاده به اسارت حزب دموکرات کردستان عراق در می‌آید. این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۷۴، یعنی یک دوره ۱۵ ساله، به طول می‌انجامد.

 

 

بخشی از متن کتاب عصرهای کریسکان

«به سراغم می‌آیند و با شلنگ به جانم می‌افتند. آنقدر کتکم می‌زنند که از حال می‌روم. تمام بدنم کبود شده و سر و صورت و بینی و باسنم زخمی می‌شود. با جوالدوز به جانم می‌افتند و بدنم را سوراخ سوراخ می‌کنند.
بعد داخل تنوری که تازه خاموش شده و دیواره و خاکسترش داغ داغ است می‌اندازند و آرام آرام عرق می‌کنم و نم نم تب می‌کنم.
یواش یواش بوی پختگی بدنم را حس می کنم و به ناچار فریاد می‌زنم. همینکه می‌خواهم سرم را از تنور بیرون بیاورم با قنداق بر سرم می‌کوبند و داخل خاکستر داغ می‌افتم. پوستم تاول می‌زند... نیم پز می‌شوم...فریاد می‌زنم...»

با خواندن کتاب عصر کریسکان با سرنوشت غم انگیز هموطنان کرد آشنا می‌شوید و به عمق فجایع ضد انقلاب دموکرات و کومله پی می‌برید.

عصرهای کریسکان

کتاب عصرهای کریسکان

زندان کریسکان

کریسکان منطقه‎‌‌‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. سعیدزاده دوران اسارت چهار ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. زندان مخوفی که در آن سعید سردشتی کتاب عصر های کریسکان را نگهداری کرده‌اند در این منطقه وجود دارد.

کتاب عصرهای کریسکان pdf رایگان

دانلود رایگان کتاب عصرهای کریسکان و دانلود رایگان کتاب صوتی عصرهای کریسکان در فراکتاب ممکن نیست. عصرهای کریسکان pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک عرضه شده است و می‌توانید آن را فقط در نرم افزار فراکتاب مطالعه نمایید. همچنین جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

متن تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب عصرهای کریسکان

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ـ بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُرد طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است.
دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که بدروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن میگفتند نیز بخوبی تشریح شده است.
کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب...

در آذر ۹۹ مطالعه شد.

سوران

خرید کتاب عصرهای کریسکان

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf عصرهای کریسکان، کتاب صوتی عصرهای کریسکان و کتاب چاپی عصرهای کریسکان فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت خریداری کنید.

خرید کتاب عصرهای کریسکان

مشخصات کتاب عصرهای کریسکان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: کیانوش گلزار راغب
گوینده: مجید تیزرو
تعداد صفحه: 280
موضوع: خاطرات امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از زندان‌های کومله و دمکرات
قالب: pdf، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

 

صفحات کتاب :
280
کنگره :
1365 3آ 79 آ/ DSR1
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
3809006
شابک :
‫978-600-03-0123-1‭‬‭‬
سال نشر :
1394
شابک دیجیتال :
978-600-03-2637-1

کتاب های مشابه عصرهای کریسکان