امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماه تمام من

کتاب ماه تمام من به قلم مرتضی اهوز و انتشار نشر دلیل ما، در 14 هلال تدوین شده که مراعات و نظیری به سیر کامل شدن ماه در آسمان از هلال شب اول تا بدر در شب چهاردهم است.
وجه تسمیه کتاب به دلیل لقب «قمر بنی هاشم» است که در این اثر هر هلالی ضمن این‌که روایتی مستقل از بخشی از حادثه عاشورا دارد، متصل به داستان اصلی کتاب است.

هلال اول مربوط به اعلام خبر شهادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ام‌البنین در شهر مدینه است. در ادامه با بازگشت به گذشته، ام‌البنین به یاد خوابی می‌افتد که پیش از ازدواج با حضرت علی (ع) دیده و داستان تولد حضرت ابوالفضل (ع) بیان می‌شود.
در این هلال بخش‌هایی از زندگی حضرت انتخاب شده‌اند که روایت عاطفی دارند. پنج هلال نخست کتاب مقدمه‌ای برای ورود به سرزمین کربلا از شب هفتم محرم است.

مساله سقایت حضرت ابولفضل (ع) در بخش‌هایی از کتاب به تفصیل مطرح شده است. در هلال‌های ششم تا نهم موضوعاتی مانند امان‌نامه شمر، مهلت‌گرفتن در شب عاشورا و اعلام وفاداری اصحاب مطرح می‌شود.
هلال‌های دهم تا دوازدهم نیز به مساله شهادت ابوالفضل اشاره دارند و هلال‌های سیزده و چهارده با رویکرد ادبی حال امام حسین (ع) پس از شهادت حضرت عباس را شرح می‌دهد. موضوع این فصل درباره اسارت اهل‌بیت (ع) در نبود حضرت ابوالفضل (ع) است.

این کتاب نوعی مقتل و محور اصلی داستان کربلاست. این اثر یک پژوهش تاریخی نیست، اما در تدوین آن از منابع و اسناد معتبر تاریخی استفاده شده است.
کتاب «ماه تمام من» تاریخ را با سوز و گدازی ادبی برای برانگیختن احساس مخاطب روایت می‌کند. مخاطب قرار دادن شخصیت اصلی داستان نیز از ویژگی‌های کتاب است که سبب می‌شود خواننده بیشتر احساس همدردی کند؛ انگار که خود خواننده روضه را روایت می‌کند.

 

دانلود کتاب ماه تمام من (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf ماه تمام من فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب الکترونیکی تهیه کنید.

دانلود pdf کتاب ماه تمام من از مرتضی اهوز

کنگره :
‫PIR8334‭‬ ‭/ھ9‭م2 1394‬
دیویی :
‭8‮فا‬8/862‬
کتابشناسی ملی :
4161412
شابک :
978-964-397-978-2
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
120

کتاب های مشابه ماه تمام من