نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قصه ی شگفت انگیز لئو مسی

از ابتدای کتاب قصه ی شگفت انگیز لئو مسی، با لئوی پنج ساله‌ای آشنا می‌شویم که در خیابان‌های روساریو آرژانتین زندگی می‌کند، در باشگاه‌های محلی و کوچک به فوتبال خود ادامه می‌دهد تا سرانجام به روزهای بازی در ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا می‌رسیم.

 در این بین با مادربزرگ مسی و رابطه‌ی صمیمانه آن‌ها آشنا می‌شوید که نقشی مهم در آینده حرفه‌ای او دارد، یا با هورمون‌های کم‌کار و کوچک بودن جثه لئو همراه خواهید شد که سختی‌های زیادی را به او وارد می‌کند؛ حتی از نقش مهم کارلس رکساچ مدیر وقت باشگاه بارسلونا باخبر می‌شوید که استعداد عجیب مسی یازده ساله را کشف می‌کند و تمام هزینه‌های درمان او را قبول می‌کند.

در سال 2004 بود که کشور آرژانتین در رقابت‌های جام جهانی زیر 20 سال قهرمان شد و مسی با شرکت در بازی‌ها و درخشش، توانست بهترین گلزن و بهترین بازیکن رقابت‌ها شود و جایزه کفش طلا و توپ طلا را برای خود کند. او که سال‌هاست در باشگاه بارسلونا در پست مهاجم بازی می‌کند، توانست در سن 24 سالگی بهترین گلزن فوتبال تاریخ بارسلونا در تمامی مسابقات بشود.

لیونل که همواره به عنوان رقیب اصلی کریستن رونالدو پرتغالی به حساب می‌آمد، در سال 2015 برای پنجمین بار بهترین بازیکن جهان شد. مسی یکی از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های دنیاست و اولین و تنها بازیکن در تاریخ فوتبال به شمار می‌رود که شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان و توپ طلای فیفا شده است. همچنین دریافت کفش طلای اروپا در سه دوره و عنوان بهترین بازیکن لالیگا در چهار سال متوالی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

گزیده کتاب قصه ی شگفت انگیز لئو مسی

زمانی که لئو به سن یازده سالگی رسید، پزشکان تشخیص دادند که او به بیماری کم‌کاری هورمون رشد دچار است . هزینه درمان او بیش از آن بود که خانواده مسی از پس پرداخت آن بربیایند و در نهایت تیمی که قبول کرد هزینه درمان او را بپردازد، بارسلونا بود. «کارلس رکساچ» مدیر وقت باشگاه که از طریق بستگان مسی در کاتالونیا از استعداد بالای لیونل باخبر شده بود، قبول کرد که هزینه‌‌های درمان او را می‌پردازد.

 او بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بنابراین مسی به همراه خانواده‌اش مجبور به مهاجرت به اسپانیا شد تا بتواند به معالجه‌اش بپردازد و در یک بازی آزمایشی به میدان برود. در سال 2000 خانواده مسی به آن سوی اقیانوس اطلس نقل مکان کردند و لیونل درمان هورمونی خود را آغاز نمود. لئو به سرعت در تیم اصلی بارسلونا راه یافت و در شانزده سالگی نخستین بازی خود را برای این تیم به انجام رساند. او توانست اولین گل رسمی‌اش را برای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه در هفده سالگی به ثمر برساند.

لیونل در سال 2004 آرژانتین قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شد و ستاره آن رقابت‌‌ها بود و توانست به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن رقابت‌‌ها جوایز کفش طلا و توپ طلا را از آن خود کند. پیشرفت‌های مسی همچنان ادامه داشت تا در سال 2015 او برای بار پنجم بهترین بازیکن جهان شناخته شد. شیوه بازی مسی و توانایی‌هایش باعث شد که او را با دیه‌گو مارادونا مقایسه کنند؛ این درحالی است که مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
93
کنگره :
GV794/7‭‬ ‭/م5‏‫‬‭پ2
دیویی :
‏‫‬‭796/334092
کتابشناسی ملی :
5452138
شابک :
978-964-5948-94-6

کتاب های مشابه قصه شگفت انگیز لئو مسی