کتاب مهدی سیرت pdf

خاطرات آموزنده از زندگانی امام خمینی(ره)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
زندگی شخصیت الهی قرن ما؛ یعنی حضرت امام خمینی ‏رحمه الله الگوی همیشگی و جاویدان برای همه انسان ‏ها در اخلاق، فضیلت، جهاد، شجاعت و عدالت بوده است. خاطراتی که از آن اسوه پاکی و پرهیزکاری به یادگار مانده، چراغی فروزان فراروی انسان ‏های پاک‏ طینت است. کتاب مهدی سیرت برخی از این خاطرات را بازگو می ‏کند و از بین صدها خاطره، گزیده‏ای از شیرین‏ ترین و شنیدنی‏ ترین آن ‏ها را در خود جای داده است.

کتابی که اکنون در دست دارید، با همه کوچکی اش، به وسعت دریاهای بی کرانه و به عظمت کوه های سر به فلک کشیده است. خاطراتی که در این کتاب می خوانید بخشی از رفتارهای معنوی حضرت امام خمینی رحمه الله است که از اعماق دریایی سرشار از مرواریدهای ناب به دست آمده است و دربردارنده عالی ترین و بهترین شیوه های زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به آن ها، آسایش انسان در دنیا و رستگاری او را در آخرت تضمین می کند.

امام رحمه الله را معرفی می کنیم و خاطرات او را از نظر می گذرانیم، با این باور و اعتماد که سراسر زندگی او درس است، درس چگونه زیستن است، چگونه مبارزه کردن، درس هدفداری و ایده داری و به دنبال هدف ارزنده تا پای جان دویدن و از دفاع دست برنداشتن، درس مسؤولیت و تعهد، درس وظیفه شناسی، درس نیایش و بندگی خدا، درس همسرداری و فرزند پروری، درس مدیریت و هدایت، درس اوج گیری و پیشرفت، درس.

نسل جوان که در حیات خود، خواهان اسوه و الگوست، شایسته است با خواندن این کتاب گمشده خود را دریابد و جای تأسف است برای آن ها که با وجود امام به دنبال الگویی دیگرند و از او سر برتافته و یا قدرش را نشناخته اند.

آن چه در این صحیفه آمده، فقط پرتویی از خورشید فروزان فقاهت و معرفت و عرفان و شعاعی از صفات الهی و ممتاز آن وجود بی بدیل است که از باب «مالایدرک کله، لایترک کله» می باشد.

آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
صفحات کتاب :
114
شابک :
978-964-8654-49-3
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه مهدی سیرت