کتاب راهنمای فتاوا pdf رایگان

برخی از تفاوت‌های فتاوای بنیانگذار جمهوری اسلامی آیت‌الله العظمی امام خمینی (قدّس‌سرّه) و رهبر معظّم انقلاب اسلامی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی)

امتیاز
5 / 4.7
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
درستی یا نادرستی اعمال مردم، بستگی به میزان شناخت آنان از مسائل شرعی و عمل کردن بر اساس آن‌هاست و یکی از راه‌های شناخت احکام دین پیروی از مجتهد جامع‌الشرایط است.
برای دست‌یابی به فتوای مرجع تقلید میتوان به رساله‌ای که بازگوکننده نظرهای فقهی او باشد و به صحّت آن اطمینان داشته باشیم مراجعه کنیم.
از آن‌جا که پس از رحلت آیت‌‌الله‌ العظمی اراکی(قدّس‌سرّه) بسیاری از مکلفیّن، در تقلید به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای(دام ظله) مراجعه کرده، لازم دیدیم تا با مراجعه به معتبرترین کتابی که حاوی فتاوای فقهی ایشان میباشد؛ یعنی رساله «اجوبة‌الاستفتائات» و برخی از سؤال‌هایی که از محضر معظم‌له شده و پاسخ فرموده‌اند تفاوت‌های فتاوای ایشان با فتاوای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت آیت‌الله‌ العظمی امام خمینی(قدّس‌سرّه) را در یک مجموعه گرد آوریم تا دست‌یابی به آن‌ها برای مقلّدین فارسی زبان ایشان و سایر علاقه‌مندان حاصل شود.
ناگفته نماند، که این نوشته عمدتاً دربردارنده تفاوت‌هایی است که در بخش عبادات بر آن‌ها دست یافته‌ایم، ولی امیدواریم با چاپ رساله کامل مُعظّم‌له یا جلدهای بعدی «اجوبة الاستفتائات» و به دست رسیدن نظرات فقهی ایشان در آینده آن موارد را بر این نوشته بیفزاییم، ان‌شاءالله.
ضمناً از بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری که جدیدترین استفتائات مُعظّم‌له را در اختیار ما گذاشته و زحمت تطبیق مسائل با آخرین نظرات ایشان را متحمّل شدند، به‌ویژه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی آقای مؤمن، صمیمانه تشکر میکنیم.
یادآوری:
۱. برخی از مواردی که در این نوشته آورده شده تفاوت فتوا نیست بلکه مطلبی اضافه یا توضیحی بر حکمی از احکام میباشد.
۲. مقلّدان رهبر معظم انقلاب اسلامی میتوانند با ملاحظه موارد اختلاف فتوا که در این نوشته آمده به تکلیف خود عمل کنند و چنانچه در سایر موارد سؤالی پیش آمد از محضر ایشان استفتا کنند.
۳. فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی(قدّس‌سرّه) از کتاب‌های «تحریرالوسیله»، «توضیح المسائل» و «استفتاءات» چاپ انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و «العروة الوثقی» (دو جلدی) چاپ المکتبة العلمیة الاسلامیة و «مناسک حج» چاپ نشر مشعر ۱۳۸۹ آورده شده است.
۴. فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته)، از کتاب «اجوبة‌الاستفتائات» چاپ ۱۳۸۹ و «مناسک حج» چاپ نشر مشعر ۱۳۸۶ و برخی استفتائات موجود در دفتر مُعظّم‌له آورده شده است.
۵. امید است این نوشته رهگشای مؤمنان باشد و با پیشنهادها و نظرهای تکمیلی خود راهنماییمان فرمایند.
رَبّنا تَقبَّلْ مِنّا اِنّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیم

کتاب های مشابه راهنمای فتاوا