کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی

انسان شناسی 4: سلسله مباحث معرفت دینی انسان شناسی 4

امتیاز
5 / 4.8
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
53,000
10%
ت 47,700

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی

کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی اثر اصغر طاهرزاده توسط انتشارات لب المیزان منتشر شده است. به راستی ما برای کدام انسان برنامه ریزی می کنیم؟! آیا تعریفی که از انسان برای خود کرده ایم، با همه ی واقعیت انسان تطبیق دارد؟! آیا ممکن است ابعادای از آن را نادیده گرفته باشیم و در نتیجه انسان را ناقص تعریف کنیم و برای بعضی از ابعاد انسان ها برنامه ریزی نکنیم و به همان اندازه در نظام تعلیم و تربیت در جامعه دچار بحران شویم؟!

کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی سعی کرده ابعاد حساس و عمیق انسان را آن طور که اسلام و علمای اسلام مطرح نموده اند به طور مختصر با خوانندگان در میان بگذارد و بنا به موقعیت، تعریف انسان در بقیه ی مکاتب را نیز گوشزد کند تا روشن شود نظرگاه اسلام نسبت به انسان چگونه است و اسلام برای کدام انسان برنامه ریزی کرده است و نیز معلوم گردد چنانچه ما در برنامه های تربیتیِ خود ابعادی از انسان را که اسلام گوشزد می کند بی جواب بگذاریم، با انسانی معترض و ناراضی از زندگی روبه رو خواهیم بود، هرچند او تلاش کند که با رفاه بیشتر و سرگرم شدن به دنیا، روان معترض خود را مشغول کند.

اگر چه این کتاب را می توان مستقل از کتاب های دیگر مولف محترم در زمینه انسان شناسی مطالعه کرد ولی مطالعه آن را بعد از کتاب های «ده نکته از معرفت نفس» و «آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین» و «خویشتن پنهان» پیشنهاد می شود. کتاب انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی متمم و مکمل مباحث مطرح شده در کتب مذکور می باشد.

صفحات کتاب :
172
کنگره :
‫‬‭BP226/2‫‬‭‫‭/ط185‮الف‬8 1392
دیویی :
297/466
کتابشناسی ملی :
3009454
شابک :
‭978-964-2609-47-5
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی