کتاب بخوان، بشنو، زندگی کن pdf

مهارت های نه گانه زندگی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتابی که در دست شما قرار گرفته است، برای کمک به افرادی است که می‌خواهند در جنبه‌هایی از رفتار که مورد پسندشان نیست تغییر ایجاد کنند. شاید بتوان گفت که تقریباً تمامی افراد در زمان‌هایی در زندگی خود (چه به‌صورت آموخته شده و یا به‌صورت غریزی) به‌سوی رفتارهای خود تخریب‌گر گرایش داشته و دارند. گاهی، به‌خاطر رفتارهای کوچکی که از دیگران سر می‌زند ممکن است بسیار عصبانی شویم، برای مثال وقتی که با رعایت قانون مشغول رانندگی هستیم، ناگهان کسی از پشت سر بوق بزند و با عجله و بدون رعایت موارد ایمنی بخواهد از ما سبقت بگیرد؛ یا کسی که به هر دلیلی عجله دارد، پشت چراغ قرمز به ما اعتراض می‌کند که چرا ایستاده‌ایم و چراغ زرد را رد نکرده‌ایم و یا زمانی‌که عجله داریم مغازه‌دار معطل می‌کند و کارمان را سریع راه نمی‌اندازد.

این کتاب به این منظور آماده شده تا فنون و مهارت‌های ایجاد تغییر در رفتارهای نامطلوب که وابسته به احساسات و نحوۀ تفکر ما هستند را به شما نشان دهد.

ممکن است شما بخواهید که واکنشتان نسبت به دیگران را تغییر داده و روابط دوستانه‌تری با آن‌ها داشته باشید تا بتوانید احساس پرخاشگری و کینه را در خود کاهش‌دهید؛ یا بخواهید سیگار کشیدن و سایر عادت‌های ناپسند خود را ترک کنید و یا شاید بخواهید رابطة‌تان را با همسر، فرزندان و یا همکاران خود بهبود بخشید. ایجاد تغییر و بهبودی در این زمینه‌ها به‌معنی افزایش شانس دست‌یابی به‌اهداف ارزشمند در زندگی و لذت بردن از هستی است.

افرادی که جهانی منظم، هارمونیک و بی‌نقص را جست‌وجو می‌کنند، از قبل پنجرۀ ناامیدی و ناکامی را به‌روی خود گشوده‌اند، چرا که در زندگی واقعی، عزیزانمان می‌میرند؛ عشقمان را از دست می‌دهیم؛ دندان‌های پوسیده را باید بکشیم؛ گاهی بدون دلیل بیمار می‌شویم؛ بعضی وقت‌ها بدون اینکه مقصر ما باشیم تصادف می‌کنیم؛ ضربه می‌خوریم و آسیب می‌بینیم؛ زخم برمی‌داریم؛ گاهی بیماری‌های غیرقابل درمان می‌گیریم، یا عزیزانمان بیماری غیر قابل علاج می‏گیرند؛ گاهی‌اوقات لازم است جراحی کنیم و از همه مهم‌تر اینکه در نهایت همۀ ما پیر می‏شویم و یا بدون اینکه پیر شویم، می‌میریم؛ بنابراین اگر بتوانیم دانش و مهارت‌هایی را بیاموزیم که نگرش و دیدگاهمان را راجع‌به این مسائل واقعی زندگی (مشکلات) تغییر دهند، در شرایط بهتری قرار خواهیم گرفت و بهتر و مؤثرتر می‌توانیم با آن‌ها روبه‌رو و بر آن‌ها مسلط شویم.
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3606257
شابک :
978-964-8310-96-2‭‬‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
207
کنگره :
BF637 ‭/ر2‫‬‭ص2 1393

کتاب های مشابه بخوان، بشنو، زندگی کن