امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
74,000
15%
ت 62,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک به قلم اشلی ونس است که توسط شروین صولتی ترجمه شده است.

به گذشته بروید و یک نوجوان که در دههٔ ۸۰ میلادی در آفریقای جنوبی با حکومتی نژادپرست زندگی می‌کند را تصور کنید، به بانکداری اینترنتی قد می‌دهد درحالی‌که هنوز اینترنت در ابتدای راهش است؟ اینجاست که با پدیده‌ای به نام ایلان ماسک روبه رو می‌شویم. فردی که افکار منحصربه‌فردی دارد و از این‌رو زندگی‌اش نیز جالب و پر از اتفاقات بدیع است.

با مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ افراد موفق درک خواهیم کرد که موفقیت به شانس و اقبال بستگی ندارد و اگر فردی توانسته به موفقیت بزرگی برسد، در این مسیر بارها با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرده و تسلیم شرایط نشده است. بنابراین با واقعیت‌های رسیدن به موفقیت روبرو خواهیم شد که در مسیر زندگی‌مان می‌توانیم آن‌ها را به‌کار ببندیم.

کتاب ایلان ماسک همین رویکرد را دارد به خواننده کمک می‌کند تصویر درست و متفاوتی از افراد موفق داشته باشد.

گزیده کتاب ایلان ماسک

اگر بعضی حرف‌های ماسک نامعقول به‌نظر می‌رسند به این دلیل است که وقتی به آن‌ها فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که واقعاً نامعقول است! موردی جالب اینکه یک‌بار در حین صحبت، یکی از دستیارانش به او بستنی خامه‌ای با تکه‌های بیسکوئیت تعارف کرد و ماسک درحالی‌که با حرارت راجع به نجات بشریت صحبت می‌کرد، آن‌قدر هیجان‌زده بود که متوجه نشد مقداری بستنی از لب پایین او چکه می‌کند. آمادگی ماسک در مواجهه با غیرممکن‌ها او را تبدیل به الههٔ سیلیکون‌ولی کرده است، جایی که مدیرانی پیشرو مانند لری پیج از او با احترام یاد می‌کنند و مدیران کارآفرین شرکت‌های نوپا ۱۰ تلاش می‌کنند مانند ایلان رفتار کنند و تصمیم بگیرند، همان کسانی که در سال‌های گذشته نیز سعی در تقلید رفتارهای استیو جابز داشتند.

اگرچه به‌نظر می‌رسد مدیران حاضر در سیلیکون‌ولی بسیار پیچیده فکر و عمل می‌کنند اما ایلان ماسک ایده‌های در ظاهر تخیلی‌اش را به‌سادگی عنوان می‌کند و برای رسیدن به آن‌ها روش‌های غیرمعمولی را برمی‌گزیند. او کسی است که امروزه ماشین‌های برقی درست می‌کند، باتری‌های خورشیدی می‌سازد و موشک‌هایش راه فضا را درپیش‌گرفته‌اند و در سودای ایجاد تمدن بر روی مریخ است. استیو جابز را فراموش کنید. ماسک، نسخهٔ علمی تخیلی از فینیاس تیلور بارنوم است که به‌طرز غیرمعمولی از طریق ترساندن و البته سرگرم‌کردن انسان‌ها پول‌دار شده است. بله این دقیقاً همان کار است؛ شما می‌توانید یک خودروی تسلای برقی بخرید و از اینکه دود بنزین را روانهٔ هوا نمی‌کنید، به خود ببالید و برای لحظه‌ای فراموش کنید که به‌عنوان یک انسان چه بلایی سر این کرهٔ خاکی آورده‌اید.

مدت‌هاست که من عضو کمپین خیال‌پردازان فناوری هستم. ماسک من را به‌عنوان یکی از رویاپردازان این گروهِ حاضر در سیلیکون‌ولی پذیرفت و به من اعتماد کرد. اعضای این گروه ترکیبی است از طرفداران آین رند و مهندس‌های مطلق‌گرایی که جهان‌بینی فرامنطقی خود را پاسخ هر مشکلی در دنیا می‌دانند. کافی‌ست از سر راهشان کنار برویم، یقینا آن‌ها راه‌حلی برای تمام مشکلات پیدا خواهند کرد. آن‌ها گمان می‌کنند روزی نه چندان دور، ما می‌توانیم اطلاعات مغزمان را به کامپیوتر انتقال دهیم و درحالی‌که استراحت می‌کنیم، منتظر بمانیم تا الگوریتم‌ها کارشان را به‌درستی انجام دهند. جاه‌طلبی این گروه، الهام‌بخش کارهای‌شان است. اما هم‌صحبت‌شدن با آن‌ها گاهی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا توانایی آن را دارند که ساعت‌ها از حواشی حرف بزنند و بعد از آن وارد بحث اصلی شوند.

صفحات کتاب :
488
کنگره :
HC102/5
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‮‭338/76292293092
کتابشناسی ملی :
7355669
شابک :
978-622-96285-5-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ایلان ماسک