امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دختر بابا

کتاب دختر بابا نوشته مورین مورداک با ترجمه ساره سرگل زایی توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است. این کتاب موهبت ها و مصیبت های دختر بابا بودن را به زبان ساده بیان می کند.

گزیده کتاب دختر بابا

در تجارب بالینی ام دریافته ام که دختران بابا در سنین بزرگسالی رفتارها و ویژگی های مشترکی دارند. از آنجایی که یک دختر بابا در دوران کودکی رابطه ای نیرومند و مثبت با پدرش داشته، در دوران بزرگسالی در درجه اول با او همانندسازی می کند، طرفدار مردها و قدرت مردانه است و دیدگاه ها و ارزش های بانوان را در درجه دوم اهمیت می داند. او در دوران کودکی، محرم اسرار پدر است و بیش از آن که نقش دختر پدر را داشته باشد نقش همسر او را بازی می‌کند. دختر بابا در دوران بزرگسالی و در محل کارش نیز همین نقش را تکرار می کند؛ او محبوب رئیس و محرم اسرار مردانی است که در منصب قدرت هستند و با این کار جایگاه دختر محبوب و خاص را حفظ می‌کند، اما خودش – به خودی خود - از قدرت چندانی برخوردار نیست و بنابراین در جایگاهی ثانویه قرار دارد؛ با این حال در چنین جایگاهی به مدیرعاملان، افراد قدرت طلب و کسانی که از قدرتی سیاسی برخوردارند و سعی در تغییر دنیا دارند کمک های بسیاری می کند.

دختر بابا در گذشته همیشه محبوب پدر بوده و به همین دلیل احساس می کند فرد خاصی است و انتظار دارد دیگران هم رفتار خوبی با او داشته باشند. او از خودش و دیگران انتظارات زیادی دارد، درک چندانی از محدودیت ها ندارد و به طور کلی هنگامی که به درخواست او پاسخ منفی داده شود باز هم از خواسته خود دست برنمی‌دارد. او مراقب بدن خود هست و اجازه نمی‌دهد بیمار شود. دختر بابا هرگز یاد نگرفته با دیگران سازش و توافق کند، چون عادت کرده هر کاری که می خواهد بتواند انجام دهد. بنابراین، از آنجایی که روابط صمیمی نیازمند مهارت های گوش کردن و مذاکره هستند، او در چنین روابطی با مشکل مواجه می شود.

شابک :
978-600-6268-69-9
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
335
کنگره :
HQ755/86‏‫‬‭‬‭‏‫‬‭/م4د3 1396
دیویی :
306/8742
کتابشناسی ملی :
4173904

کتاب های مشابه دختر بابا