امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

 کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم، یکی دیگر از نوشته های محسن عباسی ولدی می باشد و به دور از تکلفات کتاب نویسی با ادبیاتی منحصر به فرد «ادبیات محاوره ای» به نگارش در آمده و توسط انتشارات آئین فطرت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم

ذیل عنوان جلد هفتم جمله ای شبیه معما می بینیم! «بیایید بشیم ذکر خدا»
چقدر عجیب! چگونه می شود ذکر خدا شد؟ نویسنده در این باره می گوید: تو حدیث داریم که حواریون به حضرت عیسی گفتن: «ای روح خدا! با چه کسی نشست و برخاست کنیم؟» حضرت عیسی فرمود: «با کسی که دیدنش شما را به یاد خدا می اندازد و سخن گفتنش بر علم شما می افزاید و رفتارش شما را به آخرت ترغیب می کند.»
همه ی ما با شنیدن این حدیث، این معنا رو می فهمیم که باید با کسی نشست و برخاست کنیم که این ویژگی ها رو داشته باشه؛ ولی حواسمون باشه که تو این حدیث، یه پیام ویژه وجود داره. اون پیام اینه که: ما وقتی همنشین خوبی برای اطرافیانمون هستیم که دیدن ما، اونا رو یاد خدا بندازه. اگه به پیام حدیث توجه کنیم، تحول بزرگی تو رفتار و گفتارمون ایجاد می شه.
وقتی دیدن ما دیگران رو یاد خدا بندازه، ما ذکر خدا میشیم...
این کتاب مباحث مربوط به گفتار و رفتار مومن و راه های رسیدن به ذکر شدن مطرح می کند و بهترین راه همان شکرگزاری است.

خلاصه کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم

هفتمین کتاب مجموعه طعم شیرین خدا عنوان شعر گونه ای دارد: ذکر است! کسی که اهل شکر است! این کتاب دربارۀ اهمیّت تشکر از واسطۀ نعمت و رابطۀ آن با شکر خدا حرف می‌زند. در این کتاب مطالب مهمّی را دربارۀ شکر عملی و رابطۀ قناعت و شکر خدا می‌خوانید.
در بخشی از این کتاب آمده: تصور کنید رفتید مهمونی و صاحبخونه ازتون پذیرایی کرده، بعد این که غذا تموم شد، یه عامه تشکر کنید و بگید:« خیلی خوب بود، دستتون درد نکنه، خدا خیرتون بده، ولی کم بود!» این «ولی کم بود» همه قشنگی تشکرتون رو از بین می بره، چون کم بودن نشونه نقصه، و وقتی شما نقصی رو به نعمت نسبت می دید، در اصل دارید نعمت دهنده رو زیر سوال می برید.
جلد هفتم، متشکل از نه درس است، این نه درس عبارتند از:
درس اول: مگه میشه بدون تشکر از مخلوق، شکر خالق رو بجا آورد؟
درس دوم: چطوری میشه از مخلوق تشکر کرد؟
درس سوم: می شه آدم، ذکر خدا بشه؟
درس چهارم: تا حالا به امانت بودن نعمت ها فکر کردیم؟
درس پنجم: چه رابطه ای بین شکر و قناعت است؟
درس ششم: تو مسائل معنوی هم باید قانع بود؟
درس هفتم: دنبال خدا بریم یا دنبال بهشت؟
درس هشتم: چرا نباید به نتیجه عبادت، کاری داشت؟
درس نهم: عادت کردن به عبادت خوبه یا بد؟

متن کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم

گفتیم اگه بخوایم عملا شکر نعمتی رو که خدا بهمون داده، به جا بیاریم، باید اون نعمت رو در مسیر درستش استفاده کنیم. پس نباید گناه کنیم! چون نعمت برای گناه کردن به ما داده نشده.
شکر عملی رو نباید دست کم گرفت، اگه شکر در اندازه شکر زبونی باقی بمونه، می تونه آروم آروم ما رو ببره به وادی نفاق.
امیر المومنین علی (ع) فرمودن: شکر مومن در عملش ظاهر می شود و شکر منافق از زبانش فراتر نمی رود.

مجموعه طعم شیرین خدا

محسن عباسی ولدی وقتی با انبوه سوالات نوجوانان درباره خدا مواجه میشود، هدفی برای خودش مشخص می کند و در این باره این گونه می گوید:
«تــو ایــن مــدّت، همیشــه بــه این فکــر می کــردم یــه مجموعه  کتــاب بنویســم کــه اگه کســی عطش شــناختن خدا رو داشــت،  بــدون دردســر بتونــه اون رو تهیّــه کنــه و بــا خوندنــش ســیراب  بشــه. ایــن ایده، بــه یه آرزو تبدیل شــده بود تا...»
و این مجموعه را به تحریر در آورد و باز چنین می گوید:
یه جمله ای اوّل «مناجات المُحبّین» امام سجّاد(ع) هست  که بدجوری دلم رو برده. آقا اون جا می گن: خدایا! کیست آن که شیرینی محبّتت را چشید و به  جای تو دیگری را برگزید؟! از ایــن جملــه یــه ایــده گرفتــم و اســم مجموعــه رو گذاشــتم:  «طعم شیرین خدا».

محسن عباسی ولدی

حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی، دانش آموخته حوزه علمیه و کارشناس مباحث تربیتی، دارای کتب بسیاری در عرصه تربیت می باشد. از آثار ایشان می توان به مجموعه های ریحانه خدا، من دیگر ما و از نو با تو اشاره کرد.

دانلود رایگان پی دی اف کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم

برای این کتاب پی دی اف رایگان موجود نیست. دریافت رایگان آثار، تضییع حق نویسنده می باشد. از سایت فراکتاب می توان کتاب چاپی آن را تهیه کرد.

کتاب صوتی طعم شیرین خدا جلد هفتم

نویسنده در این باره می گوید:
«خوبه اینو بدونید که تو کتابای «طعم شیرین خدا» قطعه هایی از کتاب، QR (کدهای مربعی) داره، که اون قسمت کتاب با صدای نویسنده، همزمان با خوندن، قابل پخشه. کافیه یه گوشی هوشمند داشته باشید و با پویش(اسکن) اون، صوتش رو آنلاین گوش بدید.»
برای کل مجموعه، کتاب صوتی تهیه نشده است.

مشخصات کتاب طعم شیرین خدا جلد هفتم را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
نشر: آئین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
تعداد صفحه: 203
موضوع:
صفحات کتاب :
203
کنگره :
‏‫‬‮‭BP217
دیویی :
‏‫‬‬‮‭297/42
کتابشناسی ملی :
7652728
شابک :
978-600-8031-59-8
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه جلد هفتم طعم شیرین خدا