امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
خرید چاپی
195,000
15%
ت 165,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مثل بیروت بود

مثل بیروت بود داستانی بلند در حیطه ادبیات جنگ و دفاع می‌باشد که توسط خانم زهرا اسعد بلند دوست نوشته شده و به وسیله انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

در کتاب مثل بیروت بود نویسنده سعی کرده در خلال موضوع اصلی  داستان اشاره‌ای به بعضی شبهات در مورد مدافعان حرم داشته باشد و اهمیت ایثار و فداکاری آنان بیان کند.  

گزیده کتاب مثل بیروت بود

بوی رنگ تازه‌خشک‌شده بر دیوارهای منزل جدیدمان حالم را زیرورو می‌کرد. این خانۀ نقلی در طبقۀ چهارم آپارتمانی نه‌چندان نوساز حاصل سی سال زحمت پدر بود. حالا من، طاها، پدر و مادر هر کدام سهمی مستقل از سه اتاق خواب کوچکش داشتیم.
از حس غربت‌مان در آن محلۀ خلوت دلم می‌گرفت اما کامم به امامزاده‌ای شیرین بود که در همسایگی‌مان قرار داشت؛ امامزاده‌ای که نور سبز چراغ‌هایش مهمان هر شب پنجره‌های خانه بود.
برنامۀ یک روز در میانم زیارت امامزاده بود و دلخوشی شبانه‌امْ نوشیدن چای و تماشای شهر از پشت پنجرۀ دل‌باز چهار‌دیواری‌مان.
اواخر تابستان بود. آن عصر هم، مانند چند ماه گذشته، تکیه‌زده به دیوار امامزاده، دانه‌ به دانه تسبیح می‌انداختم. غرق افکارم بودم که زمزمۀ دو زن توجهم را جلب کرد؛ حرف‌هایی تکراری از شوهر و داماد فلانی که پاسدار هستند و نانشان خفته در روغن؛ جملاتی احمقانه از دستمزد دویست‌ میلیونی پسر حاج‌خانم بابت رفتن به سوریه و سرباز اسد شدن.

صفحات کتاب :
354
کنگره :
PIR8334
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
7298480
شابک :
978-622-6837-54-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مثل بیروت بود