کتاب دولت جوان حزب اللهی

بررسی مفهوم و ویژگی های دولت جوان حزب اللهی در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

کتاب دولت جوان حزب اللهی اثر انتشارات انقلاب اسلامی با بررسی مفهوم و ویژگی های دولت جوان حزب اللهی در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه العالی)» در دو نسخه مکتوب و الکترونیکی منتشر شده است.

معرفی کتاب دولت جوان حزب اللهی

پس از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) درباره‌ی موضوع «دولت جوان حزب اللّهی» و طرح این مسأله از سوی ایشان به عنوان راه علاج و نسخه‌ی برون رفت از مشکلات موجود در کشور، این مفهوم به عنوان یکی از پربسامدترین مفاهیم مطرح شده از طرف ایشان در میان جامعه نخبگان و عموم مردم شناخته شد و بر این اساس تشریح و تبیین این دیدگاه برای عموم مخاطبان یکی از ضروری و لازم ترین اقدامات به نظر می رسد.

کتاب دولت جوان حزب اللّهی که به همّت معاونت پژوهش و آموزش مؤسّسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به رشته تحریر در آمده، با بهره گیری از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه العالی) به بررسی مفهوم و ویژگی های دولت جوان حزب اللّهی از منظر معظم له پرداخته است.

این کتاب در مجموع شامل 4 فصل می باشد که در فصل اوّل آن به بررسی مفاهیمی همچون دولت، دولت اسلامی، جایگاه ویژه دولت در نظام اسلامی، ویژگی ها و اوصاف کارگزاران دولت اسلامی پرداخته شده است.

در فصل دوّم این کتاب با معناشناسی واژه‌ی«جوان» موضوعاتی همچون اهمّیّت جوان گرایی و ویژگی های جوانان مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در فصل سوّم نیز با تبیین مفهوم «حزب الله» و بیان وظایف و شاخص های آن به ضرورت استفاده از نیروهای حزب اللّهی در دولت اشاره شده و در نهایت در فصل پایانی این اثر ضرورت و کارآمدی دولت جوان حزب اللّهی از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) مورد بررسی قرار گرفته است.

این اثر توسّط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) در ۱۸۸ صفحه تنظیم و روانه‌ی بازار نشر گردیده است.

همچنین در راستای استفاده‌ی عموم مخاطبان در سراسر کشور نسخه الکترونیکی این اثر از سایت انتشارات انقلاب اسلامی در دسترس است.

برشی از متن کتاب دولت جوان حزب اللهی

من بارها گفته ام، الان هم تکرار می کنم؛ هرجا ما پیشرفت برجسته ای داشته ایم، به برکت نیروهای مؤمن، حزب اللهی و معتقد به این راه بود؛ و الا کسانی که به این خط و این راه معتقد نیستند- هم از جهت ضعف ایمان، هم از جهت ضعف غیرت ملی- آنچه را که باید انجام دهند، نمی‌کنند؛ در مقابل فشارهای معمولی زندگی عقب نشینی می‌کنند و سپس در مقابل تطمیع و جلوه های جذاب ارائه شده‌ی از سوی دشمن، تسلیم می شوند؛ اما کسی که مؤمن است، تسلیم و خسته نمی شود. راهش این است که خط امام را دنبال کنیم. این معنای احیاء نام امام و نگه داشتن این پرچم پرافتخار است؛ نه اینکه ما می‌خواهیم فقط برای تاریخ و برای قدرشناسی از آن بزرگوار، نام و یاد او را زنده نگه داریم.

خرید کتاب دولت جوان حزب اللهی

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف دریافت کنید.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
DSR1692‬
دیویی :
955/0844‬
کتابشناسی ملی :
7674658
شابک :
‏‫‭978-622-7491-40-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه دولت جوان حزب اللهی