امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهدی عراقی را بکش

کتاب مهدی عراقی را بکش، یاد مردی را برایمان زنده می کند که از پس تجربۀ سال ها مبارزه و زندان، با تکیه بر عناصر وحدت بخش ملی و درعین حال با حفظ اصول، به جای قهر و روی گرداندن، گفت‌وگو کرد و سلایق سیاسی مختلف را برای هدفی بزرگتر کنار هم نشاند و همین است که طیف گستردۀ مبارزان علیه رژیم طاغوت را زیر سایۀ حاج مهدی عراقی جمع می کند.

آنچه در کتاب مهدی عراقی را بکش برایمان اهمیت داشت، نه فقط یک پژوهش مستند تاریخ نگارانه، که توجه به ظرایف و جزئیاتی از زندگی و منش حاج مهدی عراقی به منظور نزدیک شدن به سلوکِ خود او بود. چیزی که شاید در پژوهش های مشابه کمتر معمول باشد. بر این اساس روایتمان را با خاطرات شفاهی پیش بردیم و تلاش کردیم از میان خاطرات، به دقایقی از شخصیت او برسیم. انتخاب راویان بر همین مبنا شکل گرفت و به ترکیب متنوعی از خانواده و دوستان و هم بندهایش در زندان و منتقدانش رسید.

گزیده کتاب مهدی عراقی را بکش

یک سال قبل از اینکه حاج آقا آزاد شود، شبی خواب دیدم او و شخص دیگری را ترور کرده‌اند، اما متوجه نشدم نفر دوم کیست. آن صحنه به قدری وحشتناک بود که با هِق هِق گریه از خواب بیدار شدم. ساعت شش صبح زنگ زدم تهران و مادرم گوشی را برداشت. نگفتم چه خوابی دیده ام، فقط پرسیدم بابا چطور است؟ چه کار می کند؟ گفت خوب است و اتفاقاً قرار است زودتر آزادش کنند. دیگر این خواب را فراموش کرده بودم. اما روزی که حاج آقا به شهادت رسید، دوباره یاد آن خواب افتادم و فهمیدم آن نفر دوم هم برادرم حسام بوده است. دوسال ونیم بعد از اینکه حاج آقا از زندان آزاد شد، خواب ما هم تعبیر شد.

دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
7518861
شابک :
978-964-12-1832-6‬‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
303
کنگره :
‏‫‬‭‬‭DSR1568

کتاب های مشابه مهدی عراقی را بکش