امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رسانه های مجازی در مسیر تکامل

کتاب رسانه های مجازی در مسیر تکامل نوشته رضا علیدادی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. فضای مجازی چه از نظر فنی و چه از نظر محتوایی، فضایی پویاست و می توان با تفکری پویا و خلاق در آن ایفای نقش کرد. بر این اساس، تقویت زیرساخت های فنیِ لازم و همچنین نوآوری های فناوری در فضای مجازی و به طور کل، تقویت بُنیۀ کشور در این زمینه اصلی مهم و راهبردی محسوب می شود. 

نویسنده در کتاب رسانه های مجازی در مسیر تکامل کوشیده است با بررسی تحولات گوناگون، مباحث نوینِ در حال شکل گیری در سایۀ تحولات جدید را، با شفافیت برای مشتاقان ارائه کند و سیر نهایی این تحولات را در حوزۀ رسانه‌های مجازی پیش بینی و برای ارائۀ مدل های جدید اقدام کند. بر این اساس، در فصل اول با عنوان «سیر تحول و تطور رسانه های مجازی » به بررسی سیر تحول رسانه از آغاز تا کنون و تحولات رخداده در فضای مجازی پرداخته است.

گزیده کتاب رسانه های مجازی در مسیر تکامل

فضای مجازی، فضایی است که گاهی آن را توهم مبتنی بر رضایت نامیده اند که افراد در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. ظهور این فضا نه تنها دگرگونی های متفاوتی را در تمام لایه های اجتماعی و جوامع پدید آورده، بلکه ساختارهای ارتباطی جدیدی را نیز میزبانی کرده که تا قبل از آن ممکن نبوده است.

 این فضا انسان را در وضعیتی قرار داده که سرخوش از مصنوع خود، به آن نیاز مبرم دارد و بدون آن امکان ادامۀ حیات در جهان کنونی برایش متصور نیست. آنچه در این فضا جابه جا می شود، شبیه ژن هایی است که در اعصار گذشته بدون اطلاعات و بی تحرک و ساکن بوده اند؛ اطلاعاتی که در گذشته در صومعه ها، کتابخانه ها، ذهن ها و جوامع مختلف بلااستفاده بوده است.

کنگره :
HM851
دیویی :
303/4833‬‬‬
کتابشناسی ملی :
8424653
شابک :
978-964-12-1978-1‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
211

کتاب های مشابه رسانه های مجازی در مسیر تکامل